Found a bug?

Receive notifications?

Do you want to receive notifications?

Notifying Pim

Thyge

Junior Escaper

Offline

Member since

15-08-2022

Statistics

Escaperooms

5 reviews

52 Rooms played

100% escapepercentage


Games

0 reviews

0 played games


5 reviews

The Secret of Malines

Escape Room Mechelen
Posted on: 2023 february 03

Out with a bang!

Heel aangenaam ontvangst bij de collega's van Escape Room Mechelen eind januari. Na een korte introductie en een duidelijk begin van het verhaal, konden we beginnen puzzelen. De kamer is goed aangekleed volgens het thema en de puzzels zijn ook van een degelijk niveau. Sommige denkwijzen/soort puzzels komen wel enkele malen opnieuw voor, dat is het enige minpuntje dat ik kan aanhalen. We ontsnapten op 43 minuten, het record. De kamer is wel maar sinds december 2022 open, dus dat zullen we nog wel kwijtspelen. Het bedrijf is zeker veelbelovend en ze mogen me zeker terug verwachten voor hun tweede kamer.


9

Ambiance: 8.0

Game experience: 8.5

Service: 10.0


Played in January 2023

Played with 5 persons

Escaped: Yes  43:00 min


  • Great service
  • Original
  • Difficulty
  • Great host
  • Logic
  • Storyline

  escapemechelen

Even commercieel als het mediahuis waar het van komt

Vandaag speelde ik met een groep vrienden beide kamers, zowel Staf als Mathias, achter elkaar. Zelf begeleid ik al ruim een jaar escaperooms en ik kan zeggen dat deze kamers een voorbeeld zijn van hoe het niet moet.

Wat er geadverteerd staat op de website, klopt niet. Zogezegd zouden er vijf ruimtes zijn van elk tien minuten. In realiteit zijn er vier ruimtes van acht minuten en na de acht minuten gaat de deur open naar een wachtruimte voor je naar de volgende ruimte kan gaan. Achter en voor u zijn ook telkens andere groepen bezig. We slaagden erin één kamer binnen de minuut op te lossen. Dat hield dus ook in dat we 9 minuten (!!!) moesten wachten om verder te kunnen spelen. Dat is te belachelijk voor woorden. In een van de andere ruimtes moest er gewerkt worden met een gsm. De gsm deed niet wat die zou moeten doen en dat was de eerste stap in die kamer, aan die kamer hebben we dus ook niets gehad. In de volgende ruimte werd er gebeld in de kamer en werd er gewoon al een oplossing gegeven voor in de kamer want de puzzel werkte niet meer ... Wanneer er om verduidelijking werd gevraagd aan aanwezig personeel dan was duidelijk merkbaar dat zij enkel weten waar alles terug te leggen en dat zij zelf nog niet eens de kans hebben gekregen om de kamers te spelen of weten hoe de puzzels in elkaar zitten. In de kamers zelf zijn er ook zaken kapot en als dit gesignaleerd wordt, dan bekijken ze u onbegrijpend en doen ze er niets aan. Tijd om het te repareren kan ook niet want twee minuten later staat de volgende groep er al uiteraard ...

De vijfde ruimte is een VR-beleving voor één persoon. De rest moet mee de 'brains' zijn (sic). Het spel kan niet uitgespeeld worden op acht minuten en is ook hetzelfde aan het einde van de beide kamers van Mathias en Staf. In de wachtruimtes vind je telkens een raadsel om je twee minuten bezig te houden. Helaas, zijn die ook hetzelfde in beide kamers. Het waren ook redelijk bekende raadsels die je wellicht snel tegenkomt bij een lijst van raadsels op Facebook. Ze hadden dan echt wel eens de moeite mogen doen daar nog andere raadsels te zetten. Kortom, de twee kamers boeken is zeker geen meerwaarde, beperk je best maar tot één. Allez, eigenlijk beter géén. In de kamers zelf vind je ook dingen terug die kapot zijn.

De klantenservice kon ook pakken beter. Er wordt maar één locker voorzien per groep. Kom best met zo min mogelijk goederen af want er is toch geen plaats. Je bent voor hun nummertje zoveel die dag en er wordt niet gesproken over wat je in de kamers gezien en gedaan hebt. De personeelsleden doen gewoon aan bandwerk.

VTM teert op het succes van de afleveringen op tv maar beseft niet dat ze iets hebben neergezet dat slechte reclame is voor heel de business. Alles is hier enorm onpersoonlijk en gestoeld op winst, niet op de spelbeleving van de klanten. Slechtste escaperoomervaring ooit, bedankt hiervoor DPG Media!


1

Ambiance: 1.0

Game experience: 1.0

Service: 1.0


Played in December 2022

Played with 4 persons

Escaped: Yes  24:31 min


  • Decor
  • Slechte service
  • Puzzels
  • Moeilijkheidsgraad
  • Prijs
  • Beleving
  • Gebrek aan verhaal
  • Slechte begeleiding
  • Heeft onderhoud nodig

  Berly

Even commercieel als het mediahuis waar het van komt

Vandaag speelde ik met een groep vrienden beide kamers, zowel Staf als Mathias, achter elkaar. Zelf begeleid ik al ruim een jaar escaperooms en ik kan zeggen dat deze kamers een voorbeeld zijn van hoe het niet moet.

Wat er geadverteerd staat op de website, klopt niet. Zogezegd zouden er vijf ruimtes zijn van elk tien minuten. In realiteit zijn er vier ruimtes van acht minuten en na de acht minuten gaat de deur open naar een wachtruimte voor je naar de volgende ruimte kan gaan. Achter en voor u zijn ook telkens andere groepen bezig. We slaagden erin één kamer binnen de minuut op te lossen. Dat hield dus ook in dat we 9 minuten (!!!) moesten wachten om verder te kunnen spelen. Dat is te belachelijk voor woorden. In een van de andere ruimtes moest er gewerkt worden met een gsm. De gsm deed niet wat die zou moeten doen en dat was de eerste stap in die kamer, aan die kamer hebben we dus ook niets gehad. In de volgende ruimte werd er gebeld in de kamer en werd er gewoon al een oplossing gegeven voor in de kamer want de puzzel werkte niet meer ... Wanneer er om verduidelijking werd gevraagd aan aanwezig personeel dan was duidelijk merkbaar dat zij enkel weten waar alles terug te leggen en dat zij zelf nog niet eens de kans hebben gekregen om de kamers te spelen of weten hoe de puzzels in elkaar zitten. In de kamers zelf zijn er ook zaken kapot en als dit gesignaleerd wordt, dan bekijken ze u onbegrijpend en doen ze er niets aan. Tijd om het te repareren kan ook niet want twee minuten later staat de volgende groep er al uiteraard ...

De vijfde ruimte is een VR-beleving voor één persoon. De rest moet mee de 'brains' zijn (sic). Het spel kan niet uitgespeeld worden op acht minuten en is ook hetzelfde aan het einde van de beide kamers van Mathias en Staf. In de wachtruimtes vind je telkens een raadsel om je twee minuten bezig te houden. Helaas, zijn die ook hetzelfde in beide kamers. Het waren ook redelijk bekende raadsels die je wellicht snel tegenkomt bij een lijst van raadsels op Facebook. Ze hadden dan echt wel eens de moeite mogen doen daar nog andere raadsels te zetten. Kortom, de twee kamers boeken is zeker geen meerwaarde, beperk je best maar tot één. Allez, eigenlijk beter géén. In de kamers zelf vind je ook dingen terug die kapot zijn. De voorwerpen komen van de kringloopwinkel en ze zijn hier zelfs zo lui geweest om de stickers er niet af te doen onderaan de objecten.

De klantenservice kon ook pakken beter. Er wordt maar één locker voorzien per groep. Kom best met zo min mogelijk goederen af want er is toch geen plaats. Je bent voor hun nummertje zoveel die dag en er wordt niet gesproken over wat je in de kamers gezien en gedaan hebt. De personeelsleden doen gewoon aan bandwerk.

VTM teert op het succes van de afleveringen op tv maar beseft niet dat ze iets hebben neergezet dat slechte reclame is voor heel de business. Alles is hier enorm onpersoonlijk en gestoeld op winst, niet op de spelbeleving van de klanten. Slechtste escaperoomervaring ooit, bedankt hiervoor DPG Media!


1

Ambiance: 1.0

Game experience: 1.0

Service: 1.0


Played in December 2022

Played with 4 persons

Escaped: Yes  15:16 min


  • Decor
  • Sfeer
  • Slechte service
  • Puzzels
  • Weinig origineel
  • Moeilijkheidsgraad
  • Prijs
  • Beleving
  • Gebrek aan verhaal
  • Slechte begeleiding
  • Heeft onderhoud nodig

 

De Platte Tuub

Lockdown Kortrijk
Posted on: 2022 august 15

Doe deze kamer best niet met een kater

Na alles van Lockdown in Gent gespeeld te hebben, was het de beurt aan Kortrijk. De kamer begon goed: de korte paniek in het begin toen de weinige impulsen ons te veel werden, veranderde al snel in een goed gevoel toen we puzzel na puzzel oplosten. De begeleider liet ons in onze zelfstandigheid tijdens het spel, wat we best wel apprecieerden, en antwoordde op de vragen die we hadden.

De puzzels zelf zijn slim bedacht en in thema, maar dragen niet per se allemaal bij aan het groter verhaal. Dat verhaal is wel goed verzonnen en duidelijk vanaf het begin in tegenstelling tot sommige andere escaperooms.

De locatie is tof aangekleed en de ontvangst aangenaam. Kortom, wederom een positieve ervaring bij Lockdown.


Response by Lockdown Kortrijk

2022 September 13

Bedankt voor deze lovende review! Fijn te lezen dat je je geamuseerd hebt - en we hopen dat je niet écht met een kater hebt gespeeld. Dat zouden wij bij deze kamer ook niet aanraden ;-)


8.5

Ambiance: 8.5

Game experience: 8.5

Service: 9.0


Played in August 2022

Played with 6 persons

Escaped: Yes  57:30 min


  • Moeilijkheidsgraad
  • Verhaal
  • Goede prijs
  • Goede service
  • Puzzels

 

The Movies

The Push Mystery Rooms
Posted on: 2022 august 15

Ge-wel-dig!

De kamer voor elke filmfanaat, al hoef je geen filmfan te zijn om te genieten van de fantastische decors en puzzels. Een ervaring van begin tot eind.


9.5

Ambiance: 9.0

Game experience: 9.0

Service: 10.0


Played in September 2021

Played with 3 persons

Escaped: Yes


  • Goede service
  • Verhaal
  • Beleving
  • Goede begeleiding
  • Sfeer
  • Prijs

 

0 reviews