Een fout gevonden?

Meldingen ontvangen?

Wil je notificaties ontvangen?

Notifying Pim

Wake Up

Athene , Griekenland

130 minuten

3 - 5

Lees reviews

Meer over Wake Up

The big day for your trip to Europe,that you have been planning for so long has come. Your meeting point with your friends is at the Larisa's train station, and nothing will be ruin it. Or maybe it will.. When you get there you find out that your train has left two hours earlier even though your tickets are right.

Now you have to find a place to spend the night,but all the hotels at the area are full. Fortunately, the weird train conductor is the only one that can help you. He will offer you his mother's old guest house to spend the night...


Eng

Acteurs

Thema's

Mysterie

Trein

Eigenschappen

EN

Escapetalk.nl statistieken

5 bezoekers

Gebaseerd op escapetalk.nl bezoekers

Website

Bezoek website

Adres

Chomatianou 33-31
104 39, Athene
Griekenland

Route

Route

3 reviews

De totaalscore hoeft niet het gemiddelde te zijn van je deelcijfers. Soms verdient een kamer voor je gevoel een hoger of lager punt.

Schrijf een review

De Milde DictatorDe Milde DictatorEscape LegendLid sinds: 18 november 2018 (323 kamers gespeeld)
Geplaatst op: 23 april 2022

onveilig!

Noodgedwongen moet ik wel naar het buitenland om mijn escape honger wat te stillen.
Praag smaakte alvast naar meer en voor we het wisten stond onze trip naar Athene in de steigers.
Athene barst van de escape rooms en je zou hier vlot 10 dagen heen kunnen en niks anders doen.
Wij gingen 6 dagen met een team van 4 en deden 21 kamers waarvan 8 Terpeca top 50 kamers.

Onze lijst:
Lockhill: Lockwood manor – The Voodooshop – Chapel & Catacombs - The Sanatorium
Way Out: Ice Tiki
Escaped: Other side
Coven: Woman in Black
Sherlocked Homes: The Cursed Willy
Clock Escape Rooms: Prometheus
No Exit: Route 666 – The Mansion – Death Row – El Exorcista
Escapepolis: Gustave Eiffel – Creepy store and the lost souls
Trapped Chalandri: Experimentum X
Station 33: Wake up
Verone: Don't take a breath
Paradox Project: The mansion – The Bookstore – The Music Store


Ontvangst:

Deze room ligt echt wel in een vieze buurt. HEt is dat het teken van de room ons echt opviel, anders waren we er zo voorbij gelopen.
De kamer start vanaf het moment dat de deur open gaat, maar neem die start maar met een korreltje zout.

Het verhaal wat de site brengt vertelt een leuk verhaal, beeld wat zaken uit, maar eens daar zie je er niks van terug. Het verhaal is echt een excuus om te kunnen doen wat ze willen eens in de kamer. Verwacht dus geen station om een mooie entree.

Maar goed, deur open en het verhaal begint op een aparte manier.
Dan krijg je dat ongemakkelijk stuk dat alles eigenlijk in thema moet blijven, maar omdat iemand nog naar de wc moet slokt het verhaal en ben je in no time aan het praten over wat de mcDonald's in Nl heeft in verhouding tot Athene….
Kamer:

Het verhaal gaat uiteindelijk verder en het wordt tijd voor een goede nachtrust in de kelder van dit oude gebouw.

Ik ben niet een persoon die zich snel onveilig voelt in rooms, maar hier begonnen ze me wel te testen. Er zijn hier wat zaken in het begin gebouwd waar je je te wat vragen bij stelt moest het misgaan.
Ik snap dat mensen dit onthalen als tof gedaan etc, maar als je erover gaat nadenken…. enfin, we gaan door.

Deze kamer is werkelijk een ratjetoe van zaken waar je kop nog staart aan kan knopen. Ik had geen flauw idee wat we stonden te doen, laat staan waarom.
Nog iets wat ze hier niet kunnen is doseren. Waar de andere horror belevingen echt wisten dat less more is, dachten ze hier net het tegenovergestelde. Het gevolg is dat je niet meer de spanning voelt die ze zou moeten voelen> Sterker nog, je zegt hardop: jaja we hebben je gezien, ga nu maar weg.

De puzzels onderweg wisselen wat af tussen leuk en raar, maar hebben bijna nooit niks met het thema te maken.

Opnieuw zit er verderop in de room een stuk in waar je weer van denkt: waarom? Puur omdat het kan, maar weer geen enkele reden en opnieuw een punt dat ik achteraf ook aangehaald heb, wat als er iets gebeurd. Je zit echt fysiek opgesloten en kan er zonder hulp niet uit.

En dan sta je plots terug waar je begonnen bent, maar verhaaltechnisch klopt dat voor geen meter.


Conclusie:


Station 33 lift duidelijk mee op de hype dat Athene voor horror kamers staat. Alleen slaan hun de plank volledig mis.

Het verhaal is overbodig en puur een gimmick om te kunnen doen en laten wat ze maar willen, de uitvoering is mager en slecht gedoseerd en ze willen maar niet snappen dat wat je niet ziet enger is dan continue in je gezicht te lopen schreeuwen.
Maar het ergste is nog dat deze kamer gewoon onveilig is. 2 constructies kunnen echt gevaarlijk zijn als ze misgaan en zijn al zeker niet dummy proof.
En iemand fysiek opsluiten zonder noodstop of manier om er zelf uit te geraken kan echt niet.

Het cijfer is dan vooral laag door de laatste opmerkingen.
Je kan hem doen, maar persoonlijk liet ik hem links liggen.


3.5

Sfeer: 7.5

Spelbeleving: 3.0

Service: 1.0


Gespeeld in april 2022

Gespeeld met 4 personen

Ontsnapt: Ja

  Drs-jlc

StanStanEscape MasterLid sinds: 13 november 2017 (278 kamers gespeeld)
Geplaatst op: 16 mei 2022

Less is more!

Door naar de laatste kamer van de dag. We hadden inmiddels drie kamers gespeeld en er was uiteraard nog ruimte voor een kamer. Omdat we vandaag nog geen ‘horror' kamer gespeeld hadden, moesten we uiteraard afsluiten met een engere kamer, daarom stond Wake Up op het programma. Ook bij deze locatie was het weer even zoeken naar een parkeerplek, maar eenmaal gevonden konden we naar de escaperoom wandelen. Het is best een zoektocht waar je nu precies moest zijn, zeker in de avond. Plan daar dus wat extra tijd voor. Maar goed, als echte escapers uiteraard de locatie gevonden en we konden beginnen!

Het verhaal van Wake Up vond ik erg tof! Je bent gestrand met de trein en bent dus op zoek naar een slaapplaats voor de nacht. Alle hotels zijn al vol. De vreemde conducteur van de trein kan ons gelukkig nog helpen, wij kunnen bij zijn moeder thuis slapen in een oud huis. Tof verhaal dus, erg benieuwd. Na het aanbellen worden we, in thema, ontvangen door een host in badjas. We hadden haar wakker gemaakt, excuses! We mochten gelukkig toch naar binnen om daar te overnachten. Van het verhaal met de trein en de conducteur is niets meer over, dat was een beetje vaag. Een van onze teamleden moest nog naar het toilet. Gelukkig kon dat nog. Echter schoot onze host toen volledig uit karakter en begon gezellig met ons te kletsen. Verhaaltechnisch natuurlijk niet de beste keus, maar goed.

Na een korte sanitaire stop, konden we in het pand naar beneden. Dat was de plek waar haar moeders huis was en daar mochten wij overnachten. Via een zelfgeknutseld systeem daalden we af in het pand. Toen een teamgenoot en ik terug naar achter keken hoe wij bevestigd zaten, vroegen we ons al af of dit wel volledig veilig was. Maar goed, dit was de start van de kamer. Dus het zou allemaal wel goed zijn. Nog geen seconde later kwamen we wederom in een situatie terecht waar we ons allemaal aankeken of dit wel veilig was. We hebben letterlijk uitgesproken: “Dit is voor het eerst dat ik me echt onveilig voel in een escaperoom”. We besloten toch door te gaan.

Het verhaal werd volledig overboord gegooid en alle ‘enge' dingen kwamen wel voorbij. Van het huis van de moeder was geen spoor meer en we vroegen ons echt af wat we aan het doen waren. Wat echter nog het meeste stoorde waren de acteurs. Over het algemeen hebben we elke kamer met acteurs beschouwd als toffe toevoeging. Bij Wake Up hebben ze de term ‘Less is more' echt gemist. De acteur laat continu iedereen ‘schrikken', ze slaat niemand over. Wanneer je echter in een ruimte naast elkaar staat, schrik je de eerste keer. Maar de overige vier keer niet meer. Dan stoort het meer.

De puzzels zijn over het algemeen ook niet ‘je van het'. Wij kozen voor de ‘intelligent mode' bij deze escaperoom. De puzzels zouden dan nog moeilijker zijn. Moeilijker is in Athene vaak echter ook onlogischer. Dat is erg jammer. Het ultieme onveilige gevoel kwam een stukje verder in de kamer waar een teamgenoot letterlijk opgesloten werd en wij moesten heb bevrijden. Mocht hier brand uitbreken, dan zit je zwaar in de problemen.

Wake up is qua verhaal vooraf enorm interessant, maar wat mij betreft mag je deze kamer links laten liggen. Hij is onveilig, de acteurs gaan soms te ver en de puzzels zijn niet altijd even logisch. Gemiste kans dus!


4.5

Sfeer: 5.0

Spelbeleving: 4.0

Service: 1.0


Gespeeld in april 2022

Gespeeld met 4 personen

Ontsnapt: Ja

  Marieke

CasturiiCasturiiEscape EnigmaLid sinds: 04 september 2019 (265 kamers gespeeld)
Geplaatst op: 11 september 2022

Deathtrip / Deathtrap

Athene. DE plaats voor horror escape rooms. Vastberaden om ons hier absoluut te laten terroriseren zakten wij af naar Griekenland voor twee weken horror in juli en augustus. Negentien kamers op de planning, waarvan slechts vijf zich niet voornamelijk op de horror richten. Wake Up was de derde kamer die wij in Athene speelden.

Nummer 42 van de TERPECA ranglijsten, dan mag je wel wat verwachten! De kamer ligt in een grimmige steeg in een nog grimmigere buurt en het is niet heel duidelijk welke deur je nou moet hebben. Je start in thema, maar het verhaal van de site zie je niet op locatie terug. Het verhaal voelt sowieso best random, alsof er meerdere ideeën zijn waar stuk voor stuk aan begonnen is maar ineens vergeten. Het gaat om een treinstation, nee een rare conducteur, nee een raar huis, nee een rare vrouw die daar woont, nee haar moeder, nee het gaat om dromen etc. Dit zijn pas de eerste vijf minuten. Er zijn zo veel setups aan het begin die nergens heen gaan dat je al compleet verward de experience in gaat. Uiteindelijk blijkt het verhaal enorm complex en totaal niet duidelijk in de ervaring zelf. Je hebt een setup aan het begin in de vorm van een extreem snel voorgelezen verhaaltje, maar daar hoor pas je vlak voor het einde weer wat over. Mijn principe over dat je de meeste kamers kan verbeteren door het plot te vervangen met simpelweg "shit's haunted" is hier HEEL toepasbaar.

Qua sfeer is het allemaal wel tof gedaan. De vele kamers zijn ruim opgezet en de ervaring gaat allerlei kanten op. Er zitten duidelijk flink wat ideeën in de kamer. Ik mis alleen behoorlijk wat samenhang. Het voelt allemaal zo random. De setup is dat je gedurende de hele experience droomt, vandaar de naam van de kamer. Ik denk niet dat dit een spoiler is, maar het voelt als zo'n basic excuus om elke kamer totaal anders te maken zonder enige vorm van samenhang. Op een gegeven moment zijn we compleet kwijt wat we nou aan het doen zijn en waarom. Daarnaast is de horror hier zo vervelend over de top en in your face. Andere kamers in Athene laten zien dat een hoge intensiteit en acteurs in je aura doodeng kunnen zijn in doses, maar Wake Up lijkt dat niet te begrijpen. Dezelfde scares komen tot vervelens toe langs en dit wordt al helemaal vervelend omdat ze vaak neerkomen op letterlijk in je gezicht schreeuwen. Dat is gewoon vervelend. De sfeer gaat van eng naar grappig en we gaan er uiteindelijk zelfs om lachen, terwijl dat helemaal niet de bedoeling is. "Hey, ze rookt sigaretten!"

De puzzels zijn daarbij doorgaans prima. Er zijn wel enkele uitzonderingen die voor ons gevoel niet heel lekker lopen. Het geluid staat soms ook te hard om goed te kunnen communiceren. De kamer moet het vooral hebben van de variatie in zijn verloop. Zoals eerder gezegd: Veel ideeën, weinig samenhang.

Dan nu een belangrijk punt en de grote reden dat deze kamer voor mij zo laag scoort. Laat ik eerlijk zijn, vrijwel elke Atheense kamer komt niet door een gemiddelde veiligheidscheck in Nederland, maar Wake Up is zonder enige twijfel één van de meest onveilige kamers die ik ooit gespeeld heb. Bijna elke ruimte bevat wel iets potentieels gevaarlijks. En dan bedoel ik niet zomaar een splintertje ofzo, ik bedoel hier echt ingrijpende shit. Zij het gammel materiaal, gevaarlijke bewegende onderdelen, of fysiek opgesloten worden zonder uitweg, het zit hier vrijwel allemaal in. Ondanks hoe goed wij opletten gaat het op één punt bijna fout bij ons en kunnen wij zelf net op tijd ingrijpen. Het is dat wij weten dat we op veiligheid moeten letten en hoe, maar de meeste groepen doen dat niet. Het feit dat het bedrijf waar je te gast bent geen oog voor veiligheid heeft is wel angstwekkend. Vooral omdat deze kamer zo populair is...

Alles komt uiteindelijk samen tot een teleurstellende ervaring. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet snap hoe deze kamer zo ontzettend hoog staat in de TERPECA. De horror is te try-hard om serieus genomen te worden, er zijn te veel ideeën met te weinig samenhang, en de kamer is serieus gevaarlijk. Je kan het hier leuk hebben en wij hebben ons ook heus wel vermaakt (met een flinke dosis suspension of disbelief), maar ik zou je vooral aanraden om deze voor je eigen veiligheid over te slaan.


4

Sfeer: 7.0

Spelbeleving: 3.0

Service: 8.0


Gespeeld in juli 2022

Gespeeld met 4 personen

Team: Het Dronkenmansslot

Ontsnapt: Ja


  • Variatie in het verloop
  • Veel ideeën
  • Horror is veel te try-hard
  • Extreem onveilig
  • Verhaal is veel te complex
  • Weinig samenhang

 

Schrijf je review

Plus en minpunten

Aanvullende info

Score

Afronding

1
Review
2
Plus- en minpunten
3
Aanvullende info
4
Score
5
Afronding

Uw review

Je ervaring in één zin*
Vertel wat uitgebreider over je ervaring*

Pluspunten van de kamer

Sfeer
Goede service
Puzzels
Origineel
Moeilijkheidsgraad
Goede prijs
Beleving
Verhaal
Diversiteit
Goede begeleiding
Logica
Spannend

Minpunten van de kamer

Sfeer
Slechte service
Puzzels
Weinig origineel
Moeilijkheidsgraad
Prijs
Beleving
Gebrek aan verhaal
Onlogische puzzels
Slechte begeleiding
Heeft onderhoud nodig
Decor

Meer info

Datum van bezoek*
Personen*
Ontsnapt?*
Hoelang duurde het voor je ontsnapt was?

Sfeer

Spelbeleving

Service

Totaal

Score

Beoordeel hier de gespeelde escape room met verschillende cijfers.

Sfeer

Hoe was de aankleding van de kamer? Werden er effecten gebruikt?

Spelbeleving

Waren de puzzels/opdrachten uitdagend, haalbaar en in balans en pasten ze mooi bij het verhaal en de beleving?

Service

Hoe werd je ontvangen en begeleid voor, tijdens en na het spel?

Totaal

De totaalscore hoeft niet het gemiddelde te zijn van de deelcijfers. Soms verdient een kamer voor je gevoel een hoger of lager punt.

6

Sfeer: 6

Spelbeleving: 6

Service: 6

Prima: Een middenmoter, prima om te spelen, maar verwacht geen topper.

Waarom zie ik dit?

Eind 2021, hebben we, op basis van input van onze bezoekers, een standaard uitleg opgesteld voor de cijfers. Deze kan je helpen om je cijfer in context te plaatsen.

Naam


6

Sfeer: 6

Spelbeleving: 6

Service: 6


Meer informatie

Gespeeld in

Gespeeld met

Team:

Ontsnapt:

Tijd (mm:ss) (optioneel)


Pluspunten

Minpunten

Plaatsen zonder account.

We zullen je een mail sturen om te bevestigen dat het email adres van jou is.
Je review wordt pas zichtbaar op de website als je emailadres bevestigd is en wij de review goedgekeurd hebben.

Voer je naam in
Hoeveel escape rooms heb je al gespeeld?
Voer je e-mail in

Bedankt!

Je bent geweldig