Receive notifications?
Do you want to receive notifications?
Receive notifications?
Do you want to receive notifications?
Athene , Greece
105 minutes
3 - 5
Bloodwood Elementary School, VK, september 1986
22:00 uur:
De studenten in het klooster zijn volgens het schema in slaap gevallen na hun avondmaaltijd. Het enige licht dat nog aan is, is dat van de manager, die zoals gewoonlijk hard aan het werk is om de volgende dag voor te bereiden.
23:00 uur:
Het tragische geschreeuw van de jonge studenten verbrak de absolute stilte toen de vlammen alles om hen heen overspoelden en verbrandden, en lieten een droevige nasleep achter...
35 jaar later:
Jij bent de enige overlevende van die tragische nacht en keer terug om erachter te komen wat er echt is gebeurd en dat je voor altijd getekend heeft...
History
Thriller
EN
2 visitors
The total score of a review doesn't have to be the average of your subscores. Sometimes a room feels like it should deserve a higher (or lower) rating than the exact sum of its parts.
Write a reviewAthene. DE plaats voor horror escape rooms. Vastberaden om ons hier absoluut te laten terroriseren zakten wij af naar Griekenland voor twee weken horror in juli en augustus. Negentien kamers op de planning, waarvan slechts vijf zich niet voornamelijk op de horror richten. The School of Burning Souls was de vijftiende kamer die we in Athene speelden.
Misschien een wat minder bekende kamer buiten Athene, maar toch een die redelijk snel een reputatie heeft opgebouwd. Meerdere Atheense eigenaren wezen er ons al op dat deze vet zou zijn. Blijkbaar is onze mooie basisschool jaren geleden afgebrand, met ons als enige overlevenden. De oude conciërge bericht ons dat hij ons hier weer wil ontmoeten om te bespreken wat er die avond nou echt gebeurd is. Dat klinkt veilig en betrouwbaar, we doen het!
Bij de deur beginnen we met een toffe intro die gelijk een onaangename sfeer neer zet. Het hele pand ziet er uit alsof er een heuze vuurzee heeft geraast en het ruikt er zelfs naar brand! Het is niet zoals je vaak ziet een brandvlekje hier of daar, maar alles ziet er verkoold en verwoest uit. Het decor is prachtig gedaan en dat komt de sfeer zeker ten goede.
Helaas heeft de kamer een heel storend probleem dat op vrijwel elk ander aspect betrekking heeft: Alles is vreselijk onduidelijk. De ruimtes zijn heel mooi gemaakt, maar het is overal zo donker dat je nauwelijks wat kan zien. Het geluid is soms compleet afwezig en soms ineens zo luid dat we onze oren dicht doen. "Hey" schreeuw ik met oren dicht boven het lawaai uit, "dit is de Pyramid Head Theme van Silent Hill!" Daarnaast moeten we al voor we beginnen allemaal vreselijk nodig naar het toilet en dat kan normaal bij elke room van tevoren. Echter moet je het toilet hier vrij spelen, wat al snel een half uur duurt. Dit wordt van tevoren niet aangegeven. Niet ideaal...
Het acteerwerk is ook vaag. Wie hebben we nou tegenover ons? Waarom gedragen ze zich zo? Het voelt vaak als intens en eng doen voor het intens en eng doen. Het mag allemaal wat meer berekend en subtieler. Interactie met acteurs kan leuk zijn, maar we hebben hier niet het idee dat hoe wij reageren verschil maakt. Er wordt duidelijk een riedeltje afgegaan en het voelt niet alsof er naar wat wij doen en zeggen geluisterd wordt. Er kan veel meer emotie en verhaal geuit worden met behulp van acteurs dan er nu gedaan wordt. Nu komt het neer op de cliché van veel geschreeuw en dreigend dichtbij komen terwijl dat niet altijd gepast is. Het plot bouwt op naar een overduidelijke onthulling en een goede finale ontbreekt.
Het spelverloop is helaas ook niet helder. Als we na een tijd in het donker zoeken eenmaal gevonden hebben waar we onze spullen achter mogen laten verloopt het spel met horten en stoten. Het is nooit nou duidelijk wat er van ons verwacht wordt. We mogen sommige plaatsen nog niet bezoeken, maar waarom zijn die dan al toegankelijk? We moeten naar een locatie toe, maar hoe moeten we dan weten waar die is? Je wordt niet gestuurd met licht of geluid en zo staan we na elke opgeloste opdracht bij elkaar in een kringetje van "okee, wat nu?" De opdrachten en puzzels lopen ook helaas niet lekker en we missen regulier net dat ene stukje logica tussen alle ruis. Bij één puzzel worden we ook verwacht om Grieks te lezen en dat is simpelweg onacceptabel design. Soms vrezen we ook voor onze veiligheid.
Er zitten zeker wel toffe momenten verdeeld in de kamer, maar ze worden niet optimaal benut en er ontbreekt samenhang. Er worden spannende ideeën opgezet, maar die gebeuren op bijna willekeurige momenten en zijn vaak al snel weer voorbij. En dan sta je daar weer met zijn allen in een kringetje van "okee, wat nu?"
Alles tezamen ben ik minder enthousiast over deze kamer. Het decor is prachtig en in de basis zit de sfeer goed. Er zitten toffe stukken in en er zijn zeker wel wat goede ideeën, maar het geheel is frustrerend onduidelijk en mist beide flow en samenhang. De algehele ervaring voelt daarom te verwarrend om van te genieten. Het is jammer, er zit hier wel degelijk iets vets in, maar ik kan het nu helaas niet aanraden om te spelen.
6
Ambiance: 7.0
Game experience: 4.5
Service: 9.0