Found a bug?

Receive notifications?

Do you want to receive notifications?

Notifying Pim

Route 666

Athene, Greece

60 minutes

2 - 5

16 year

Read reviews

More about Route 666

As an occasion to get out of the routine, you and your friends decide to escape for two days. After a journey full of laughter and songs in the car, it broke down in the middle of nowhere. Having no choice, you start walking in order to find help. After several hours of hiking in the wilderness you see an abandoned gas station and there lies your salvation… or maybe not?


Themes

Mystery

Properties

Not suitable if pregnant

No wheelchair access

Epilepsy risk

EN

Escapetalk.nl statistics

3 visitors

Based on escapetalk.nl visitors

Website

Visit website

Address

AMVROSIOU FRANTZI 65
11743, athene
Greece

Route

Route

2 reviews

The total score of a review doesn't have to be the average of your subscores. Sometimes a room feels like it should deserve a higher (or lower) rating than the exact sum of its parts.

Write a review

Lachwekkend slecht

Noodgedwongen moet ik wel naar het buitenland om mijn escape honger wat te stillen.
Praag smaakte alvast naar meer en voor we het wisten stond onze trip naar Athene in de steigers.
Athene barst van de escape rooms en je zou hier vlot 10 dagen heen kunnen en niks anders doen.
Wij gingen 6 dagen met een team van 4 en deden 21 kamers waarvan 8 Terpeca top 50 kamers.

Onze lijst:
Lockhill: Lockwood manor – The Voodooshop – Chapel & Catacombs - The Sanatorium
Way Out: Ice Tiki
Escaped: Other side
Coven: Woman in Black
Sherlocked Homes: The Cursed Willy
Clock Escape Rooms: Prometheus
No Exit: Route 666 – The Mansion – Death Row – El Exorcista
Escapepolis: Gustave Eiffel – Creepy store and the lost souls
Trapped Chalandri: Experimentum X
Station 33: Wake up
Verone: Don't take a breath
Paradox Project: The mansion – The Bookstore – The Music Store

Ontvangst:

Kom hier maar een beetje op tijd, want ook hier kan parkeren een ding zijn.
Ben je te vroeg of wil je nog iets eten, dan ligt er aan dezelfde kant als No Exit aan de rechterkant een heerlijk Gyros tentje. (Psētosynantēsē)

De ontvangst is net zoals overal vriendelijk en deze keer niet in thema.
De ontvangstruimte is heel klein en als hier nog een groep is kan je niet meer zitten.
Binnen is er wel een wc.

Kamer:

Misschien hadden we het toch op een lopen moeten zetten na The Mansion, maar ook onze GM was het niet ontgaan dat we het niks vonden en deze zou nieuwer en beter zijn.

Toegeven, het zag er ook beter uit. Het blijft een product van zijn tijd, maar dat kun je een plaats geven.
Het puzzelt ook lekker weg en als je dan de waterkoker boven ziet komen weet je weer dat we plots in 2014 zitten.

En dan een mooi moment. Ken je dat moment dat GM's tegen je zeggen, radiators, brandblussers, stopcontacten en het plafond doen niet mee, dat je dan zucht en je afvraagt: welke idioot doet dit.
Wel dat doen die mensen door kamers zoals dit, want hier deed het brandblusapparaat, ja dat rode ding in de hoek, mee. Ik weet niet welke speler uit zijn eigen de brandblusser zou opendraaien, maar wij in ieder geval niet.

Op dat moment moet je er ff mee lachen, maar het kan toch echt niet dat je dit doet.
Hoe verder we in de kamer geraakte, hoe lager hun budget werd. De enige 2 electronische puzzels bleek er 1 stuk van te zijn en de andere waren ze vergeten te resetten zodat hij zichzelf oploste.

Ook het verhaal is te absurd voor woorden.
We hebben autopech, de benzine is op, dus we breken in bij een moordlustige garagist die precies over een uur terug is. Vervolgens kom je hem dan wel in de kamer tegen, ja hoe dan, maar goed en als we alles goed oplossen kunnen we wat benzine meenemen.

Wie verzint dit? Als ik zonder benzine val, ga ik naar een tankstation en tank ik….

Maar goed, product uit 2014 weet je nog…
De kamer is weliswaar beter als de vorige, maar opnieuw slecht afgewerkt, flauwe onsamenhangende puzzels en een verhaal van niks.

Conclusie:

Net als de andere room hier, sla dit aub over. Dit is klaar voor de sloop.


2.5

Ambiance: 3.0

Game experience: 1.0

Service: 7.0


Played in April 2022

Played with 4 persons

Escaped: Yes

  Drs-jlcMarieke

StanStanEscape MasterMember since: 2017 November 13 (278 rooms played)
Posted on: 2022 april 21

Na deze kamer moet je echt even bijtanken

Na een dramatische start bij No Exit, moesten we nog een kamer spelen op deze locatie. Onze gamehost had na de eerste kamer al gevraagd wat we van The Mansion vonden. Daar waren wij niet heel positief over. Echter verzekerde onze gamehost dat we deze kamer wellicht toffer zouden vinden omdat deze een stuk nieuwer was dan de andere kamer. Laten we dat dan maar hopen.

We kwamen de kamer binnen en zagen dat de decoratie inderdaad al iets beter was dan in de vorige kamer. Weliswaar nog steeds niet per se van deze tijd. Maar toch, beter dan The Mansion (wat ook niet heel moeilijk was). Tot onze verbazing was de gameflow ook nog eens top (in het begin). Maar na nog geen twintig minuten begon de blamage weer.

Wanneer je in een kamer water moet koken om een puzzel op te lossen óf bijvoorbeeld een volledige brandblusser uit elkaar moet schroeven, dan weet je dat er iets niet goed zit. Laat staan als beiden factoren in één kamer zitten. Het voordeel van deze dramatisch slechte kamer is wel dat we er zo melig van werden, dat we alsnog veel lol hebben gehad.

Het verhaal van deze kamer rammelt ook nog eens van alle kanten en er klopt letterlijk niets van wat we aan het doen zijn. In het tweede gedeelte van de kamer komen alle rariteiten bijeen. Onlogische puzzels, het verhaal wat helemaal niet meer klopt, puzzels die niet gereset of defect zijn. Een echte ramp dus.

De eindpuzzel was een puzzel die leuk is, maar niet met meer dan twee personen te doen is. Samenvattend eenzelfde conclusie als bij The Mansion. Sla deze kamer maar lekker over. Hij is iets beter te doen dan de andere kamer, maar nog steeds dramatisch slecht. En dan moeten we nóg twee kamers van deze eigenaar. Gaat dit wel goed komen?


2

Ambiance: 2.0

Game experience: 2.0

Service: 7.0


Played in April 2022

Played with 4 persons

Escaped: Yes

 

Write your review

Pro's and con's

Additional info

Score

Finishing

1
Review
2
Pro's and con's
3
Additional info
4
Score
5
Finishing

Your review

Your experience in one sentence*
Tell some more about your experience*

Prositives of the room

Ambiance
Great service
Puzzles
Original
Difficulty
Great price
Experience
Storyline
Diversity
Great host
Logic
Exciting

Negatives of the room

Ambiance
Bad service
Puzzles
Not really original
Difficulty
Cost
Experience
Lack of story
Illogical puzzles
Bad host
Needs maintenance
Decor

More info

Date of visit*
Persons*
Escaped?*
Time needed to escape? (Optional)

Ambiance

Game experience

Service

Total

Score

Rate the escape room you've played with grades

Ambiance

How was the decoration and theming of the room? Did they make use of effects in the room?

Game experience

Were the puzzles/tasks challenging enough, achievable and in balance and did they fit the story and the experience?

Service

How did you get welcomed and guided before, during and after the escape?

Total

The scoring total doesn't have to be the average of the partial grades. Sometimes an escape rooms deserves a higher or lower total score.

6

Ambiance: 6

Game experience: 6

Service: 6

Fine: A pretty average room, fine to play, but don't expect an amazing room.

Why do I see this?

At the of 2021, we put together a standard explanation of the scores, based upon input from our visitors. This can help to put your score in context.

Name


6

Ambiance: 6

Game experience: 6

Service: 6


More information

Played in

Played with

Team:

Escaped:

Time (mm:ss) (optional)


Pros

Cons

Place without account

We will send you a mail to confirm your email.
Your review will only become visible after you have confirmed your email adress and we have approved the review.

Fill in your name
How many escape rooms have you played already
Fill in your email

Thanks!

You're great