Meldingen ontvangen?
Wil je notificaties ontvangen?
Meldingen ontvangen?
Wil je notificaties ontvangen?
Athene, Griekenland
60 minuten
2 - 5
Thriller
EN
5 bezoekers
De totaalscore hoeft niet het gemiddelde te zijn van je deelcijfers. Soms verdient een kamer voor je gevoel een hoger of lager punt.
Schrijf een reviewDe laatste dag van onze Athene trip is alweer aangebroken. Maar niet getreurd, er staan nog 3 kamers op de planning vandaag. Zo beginnen we vroeg in de ochtend met onze 22e kamer van de trip. The 7th stond op het programma. Een spannende puzzelkamer zoals het bedrijf dit zelf aangeeft.
Dit is een typische escape room. Gewoon een normaal ontvangst, meerdere kamers op deze locatie, een standaard uitleg op voorhand, de classic lokkers om je spullen in te leggen, etc. Overal prijken Tripadvisor & Google review stickers. Het lijkt erop dat dit bedrijf zich dus meer focust op de toerist die toevallig een kamertje mee wil pakken. Heel benieuwd dus hoe de kamer zelf gaat zijn.
The 7th gaat over een weeshuis, heel benieuwd dus of dit onze nieuwe 'Orphanage' favoriet gaat worden. ;-) Eenmaal binnen in de kamer weten we dat dit zeker niet zo gaat zijn. Hoewel we als groep van 4 'maar' 50 euro hebben betaald voor deze kamer, weet ik zeker dat ze met 1 gedraaide groep al flink winst maken op deze kamer. Deze kamer heeft echt 0 euro gekost om te bouwen. Wat een troep in deze kamer zeg.
De kamer hangt aan elkaar van oude en kapotte meubels, van slechte puzzels, een belabberd verhaal en schimmelplekken op de muren. De kamer is daarnaast ook nog eens onwijs klein en heeft 0 sfeer. Het enige positieve aan deze kamer was de host. Deze vrouw deed onwijs haar best om ons een leuke tijd te bezorgen. De kamer was lachwekkend slecht.
Speel deze kamer dus alsjeblieft niet! Wat wel een leuke zou kunnen zijn, is een soort 'wie is de mol' spelen hier. Pak een lekker drankje op voorhand, laat iemand de mol zijn en de rest dwarsbomen. Dan heb je voor dat geld misschien nog een leuke tijd...
2
Sfeer: 1
Spelbeleving: 2
Service: 6
Gespeeld in april 2025
Gespeeld met 4 personen
Ontsnapt: Ja
Deze escapetrip loopt stilaan op z’n einde dus hopen we deze laatste dagen nog een pareltje te ontdekken. Ik weet niet op welke radar we deze kamer tegenkwam maar die radar was way off. Dat dit bedrijf 15 kamers beheerst doorheen heel Athene is pijnlijke business.
Als eerste kamer van de dag arriveerden we mooi op tijd. Het was er eentje van 60 minuten dus die kon ons opwarmen en paste in de strakke planning van vandaag. Helaas hadden we niet gerekend op een lange escape-for-dummies-ontvangst. Deze vrouw krijgt duidelijk nooit ervaren spelers over de vloer. Could this be a red flag? Ook het ontvangsthoekje laat het vlagje wapperen. De vrouw is een schat maar legt aandoenlijk alle soorten slotjes en het verhaal uit. We mogen ons dus verwachten aan een weeshuis met slotjes. Goed dat ze dat even verduidelijkte want eenmaal in de kamer lijkt het gewoon of ze ons in de koffiekamer heeft gezet. Wat stoelen en dekentjes hebben de kunst niet deze achterkamertjes tot transformeren tot weeshuis. De muziek is een YouTube-playlist en de puzzels lijken gemaakt door een jeugdbeweging, met veel foutmarge in de oplossingen.
Plots toch een cool moment! Het weeshuis valt zonder de stroom en de opvoedster komt plots in paniek binnengestormd om ons mee te nemen naar het strafhok. Oh nee, toch niet.. er is echt stroompanne dus we worden tot overmaat van ramp even uit de kamer gehaald. Wanneer ik zie dat onze vertrektijd aardig in de buurt komt heb ik net de taxi besteld wanneer de vrouw met ‘goed’ nieuws komt. Voor de tijd die rest laat ze ons nog terug de kamer. Echter, 5 minuten later staat de taxi voor de deur en moeten we het afblazen. Ze overloopt nog snel de laatste ellende en het is duidelijk dat hier geen parels verstopt lagen. We stoppen haar wat troostgeld toe voor de moeite en terwijl ze toegeeft ‘I’ll get myself a cocktail with that’ stappen wij knikkend de taxi in.
1.5
Sfeer: 1
Spelbeleving: 1
Service: 6
Gespeeld in april 2025
Gespeeld met 3 personen
Ontsnapt: Nee
Om aan het horror geweld wat te ontsnappen, voegen we ook steeds wat puzzelkamers aan onze trip toe. The 7th is zo een kamer die 50 euro kost voor 4 en te boeken is op zowat alle uren van de dag. Geen verlies dus moest het niks zijn.
Onthaal:
Verscholen achter een druk restaurant vind je de trappenhal naar Trapped. Een keten die meerdere locaties heeft, let hier dus even op.
We worden vriendelijk onthaald door de GM en alles is hier een beetje zoals escape rooms bij ons (tot je bij de kamer komt).
Nadat we de standaard uitleg hadden gehad hoe escape rooms werken, mochten we het mysterie van het weeshuis gaan oplossen.
Kamer:
Zodra je 1 voet binnen zet weet je waarom deze kamer maar 50 euro kost.
Ik weet haast niet hoe ik het moet omschrijven dus ik ga mijn best doen. Doe je ogen dicht en beeld je een oud appartement in. Het is niet groot, 4 bij 3 ongeveer. De muren zijn kaal, het behang dat er ooit hing is vergaan. Wat overblijft zijn vochtplekken en wat schilderijen van weleer. De meubels zijn een tafel met wat kapotte stoelen en een kast die op instorten staat vol met wat er in het 1 euro bakje lag in de lokale kringloopwinkel.
Zo nu heb je een goed beeld van wat wij zagen tot dit punt, maar achteraf bleek dat het nog triestiger kon, maar je werd wel gezelschap gehouden door de lieve schimmels op de muur…
Ik ga de puzzels of het verhaal niet eens omschrijven.
Conclusie:
Blijf hier maar gewoon weg. Onze GM was een schat van een vrouw en dat was meteen het hoogtepunt van deze kamer.
Ik weet wel niet goed hoe ik de service moet beoordelen want de mevrouw deed echt haar best, alleen blijft het zeer slechte kamer...
1
Sfeer: 1
Spelbeleving: 1
Service: 8
Gespeeld in april 2025
Gespeeld met 4 personen
Ontsnapt: Ja