Receive notifications?
Do you want to receive notifications?
Receive notifications?
Do you want to receive notifications?
Boedapest , Hungary
Closed now
60 minutes
2 - 8
You have 60 minutes to ascend the CUBE.
A critical problem happened in our laboratory during an experiment. The nuclear fusion has stopped. You have to restart the reactor because the generators can’t keep up long. You have 60 minutes until the system starts to disinfact.
You’ll need to work together to solve mysteries, find hidden relics, infiltrate secret vaults! It’s unlike anything you’ve ever done before. In this game, you will find high stairs, ladders, etc, so some good condition is required. All children under 13 must play with adult supervision.
In this room 2-8 people can play comfortably.
An adventure game, where you will play in a beautiful and immersive environment. Our youngest “player” was 1.5 years old, oldest over 60, but anyone can actively participate in the game, who can read. There are no scary things, scenes or adult content, so it’s a great fun for the whole family. Ideal for team building training too. All games are also available in English! It is a popular venue for bachelor parties and birthdays. This is a so-called 3. generation escape room.
Generation III – rooms getting smart
The third generation introduced escape rooms integrated with electronics, sensors and other new technologies. Padlocks are finally replaced with computers, which allows designers to think about more automated – thus much more immersive – scenarios and puzzles. The games can now be played with a minimal help of moderators, too. Props are combined into phases, consisting of many automatic triggers and puzzles that are pushing a game forward only when all of them are activated, for example by pushing buttons in a correct order. The rooms can also detect in which part of scenario players are and trigger the events accordingly.
How do we differ from other escape rooms?
The rooms at Mystique Room are designed and built in-house by a team with decades of combined experience in set and game design. As for the design of the rooms and puzzles, there is a huge difference between the approximately 130 escape games in Budapest and we are differ from all of them. Which is best proven by the fact, that we are in the top 10 escape games on Tripadvisor, for the last 5 years. For our design team, the primary consideration is to create rooms that can be enjoyable and solvable for everyone, so that the rate of successful escapes is nearly 100%. We are proud that, apart from the traditional rooms, offer our players innovative 3. generation escape games too. For more information please visit our Facebook page.
Laboratory
EN
Toilet available
PIN-payment possible
13 visitors
The total score of a review doesn't have to be the average of your subscores. Sometimes a room feels like it should deserve a higher (or lower) rating than the exact sum of its parts.
Write a review#131 Tijdens onze escape vakantie in Boedapest speelden we op zaterdagochtend Pirate Bay, Magic Castle en Time Machine. Door de vroege openingstijden (ook op een maandag) voegden we daar de Cube en ter plaatse Alice aan toe. We vonden de kamers van Mystique Room niet allemaal van hetzelfde niveau en twijfelden al even over onze keuze voor de Cube, maar door de score in de ranglijst van Escaperoomers.de en de ervaring van de gamemaster bij E-Exit lieten we onze boeking voor de Cube staan.
We werden vriendelijk ontvangen en naar de vooral functionele ontvangstruimte van de Cube en Alice begeleid. Voordeel is wel dat de gamemaster hier maar maximaal twee kamers begeleidt en in deze ochtend volledig ons spel kon volgen (al ging dat alsnog mis). Opnieuw kregen we helaas weer een walkie-talkie mee die we meermaals lieten slingeren, maar dat waren we inmiddels hier gewend.
De kamer is klinisch qua uitstraling en aankleding, met een soort futuristische setting in een lab. De puzzels waren overwegend lineair en in deze kamer had je veel meer informatie dan je uiteindelijk nodig had en dat werkte voor ons niet goed voor de puzzelflow. Na het uitspelen van de kamer vroeg ik nog steeds verward, 'en waarvoor hadden we dat nodig?' 'oh, niet?'. Als ik het me goed herinner was het in de kamer ook helemaal stil en dat droeg niet bij aan de sfeer.
De puzzels passen redelijk in de ruimtes en bij het kubus thema. De verwijzingen en het samenwerkingselement vond ik erg leuk, het was alleen wel flink balen dat we onterecht lang van elkaar gescheiden bleven en de gamemaster hier niet op ingreep. Hierdoor poogden we dingen met elkaar te blijven combineren die helemaal niet bij elkaar hoorden. Richting het einde werd het steeds spannender of we het gingen halen in de tijd en hebben we voor ons gevoel vrij veel hints nodig gehad (de gamemaster vond het meevallen). En kregen we hierbij helaas veel letterlijke hints.
Het is geen stomme kamer, maar bij ons liep het gewoon niet zo lekker en vond ik een specifieke zoekpuzzel erg flauw. Het is een uitdagende kamer, met een magere aankleding waarbij je goed hoofd- en bijzaken moet scheiden. Ik had bij Mystique Room liever nog een kamer gespeeld op het niveau van Magic Castle.
7.5
Ambiance: 7.0
Game experience: 7.5
Service: 7.0
Ansich een leuk concept dat is doorgevoerd, maar de kamer loopt niet helemaal qua puzzels en beleving.
7.5
Ambiance: 7.0
Game experience: 7.5
Service: 7.0
Er is dus iemand geweest die dacht “hey, Cube dat was een van toffe film! Laten we daar een escape room op baseren. En die laten we dan beginnen in… een LABORATORIUM dat nÃets met zo'n kubus te maken heeft”.
Dat was zo'n beetje mijn eerste vijf minuten in de kamer—die dus niet in een kubus maar om onbegrijpelijke redenen in een lab begint. Het lab ziet er verder prima uit hoor (de mensen achter Mystique hebben geld), maar dat slaat natuurlijk nergens op. Je komt uiteindelijk wel in zo'n toffe kubus, en die werkt natuurlijk dus ook heel goed als escape room setting. Maar de logica is ver te zoeken en de kamers lijken willekeurig aan elkaar geplakt te zijn.
De puzzels zijn okee maar niets bijzonders. Ik vond er één—niet toevallig in de kubus—zeer geslaagd, maar één goede puzzel is niet genoeg om indruk te maken en de rest was weinig geinspireerd.
Dus: middelmatige kamer die om onbegrijpelijke redenen het fantastische idee om een kamer op de film Cube te baseren maar halfbakken doorvoert. Ik zou hem overslaan, genoeg betere kamers in Boedapest!
De host was trouwens dit bezoek aan Mystique wel aardig, dat heb ik daar ook wel anders meegemaakt…
6
Ambiance: 6.0
Game experience: 6.0
Service: 7.0
Played in August 2022
Played with 2 persons
Escaped: Yes
Decor was prima alleen de puzzels waren niet ons ding . Beetje doen puzzels en sommige onlogische dus er was geen sprake van een flow helaas
7.5
Ambiance: 8.5
Game experience: 7.0
Service: 7.0
Played in December 2022
Played with 2 persons
Escaped: Yes 45:26 min
#48 - Dit was op het moment van spelen één van de nieuwere kamers van Mystique en dat was duidelijk te zien. Dit is wel een kamer waar je van moet houden. Het zijn makkelijke ‘puzzels', of eigenlijk waren het meer opdrachten. De ene groep vond deze kamer echt heel tof, maar ik vond ‘m zelf niet heel leuk, doordat we bij de eerste puzzel een kwartier achterstand op hadden gelopen, doordat er technisch wéér iets verkeerd ging (en de host niet ingreep). Daarna kregen we continu ongevraagd hints om in te lopen qua tijd.
6
Ambiance: 7.5
Game experience: 6.0
Service: 4.0
Played in February 2020
Played with 3 persons
Escaped: Yes 53:52 min