Een fout gevonden?

Meldingen ontvangen?

Wil je notificaties ontvangen?

Notifying Pim

Hoe krijg ik meer reviews?

We horen wel eens dat eigenaren het lastig vinden om mensen reviews te laten schrijven. Dat is niet zo gek, want het schrijven van een review is een kwestie van gunnen (of juist het uiten van ongenoegen).

Daarom geven we enkele tips:

  • Vraag bij ons een pakketje visitekaartjes en stickers aan.
    We hebben standaard pakketjes klaar liggen die we tegen verzendkosten versturen met een stapel visitekaartjes en stickers waarmee je mensen kan wijzen op onze site om een review te schrijven. Je kan ze meegeven aan je bezoekers zodat ze ook thuis op hun gemak nog worden herinnerd dat ze nog even een review kunnen schrijven. Ze worden veel aangevraagd en we horen van eigenaren dat ze hier goede successen mee behalen. Interesse? Neem even contact met ons op.
     
  • Remind mensen automatisch na een week
    Een van de voordelen van een abonnement voor eigenaren is de mogelijkheid review reminders te versturen. Mensen die een review geschreven hebben, maar deze niet hebben bevestigd, krijgen dan automatisch na een week een herinnering.
     
  • Plaats een reviewzuil of reviewtablet op je locatie
    Dit dien je wel even bij ons aan te geven, maar het is voor ons geen enkel probleem als je er voor zorgt dat mensen op je locatie een review kunnen schrijven. Ze moeten uiteindelijk toch zelf hun emailadres nog bevestigen. Voor je eigen bestwil: Ga niet met ze meekijken of ze sturen in de review die ze schrijven.
     
  • Laat zien dat je een enthousiaste eigenaar bent
    Deze tip werkt natuurlijk alleen als je ook daadwerkelijk een enthousiaste eigenaar bent, maar mensen waarderen het als je even gezellig met ze napraat en merken dat je dezelfde passie hebt als zij. Dan gunnen ze je ook eerder een review.
     
  • Wijs mensen op het juiste moment op de mogelijkheid tot het schrijven van een review
    Als mensen net uit de kamer komen heeft het weinig zin om ze te wijzen op een review. Ze zitten dan vaak vol adrenaline. Je kunt het beter vermelden als ze (bijna) vertrekken. Daarnaast kun je, als je een e-mail adres hebt, een e-mailtje sturen na het bezoek waarin je ze bijvoorbeeld de foto van hun bezoek stuurt met daarbij een link om een review achter te laten.
     
  • Sta open voor kritiek
    Als je bereid bent te luisteren naar opbouwende kritiek van lezers kun je niet alleen veel leren (waardoor volgende reviews hoger kunnen uitvallen), maar bezoekers zullen je ook eerder een review gunnen, omdat ze het gevoel hebben dat hier iets mee gedaan word.
     
Wat niet werkt:
  • Je medewerkers of je gezin positieve reviews laten schrijven
    Als we merken dat er medewerkers of gezinsleden positieve reviews aan het schrijven zijn zullen we deze offline plaatsen. Zelf met nep emailadressen aan de gang gaan is ook geen aanrader. Ons hele reviewbeleid vind je hier. Het is ook voor je eigen bestwil: De kans op teleurgestelde bezoekers is een stuk groter als er allemaal overdreven hoge nep reviews staan.
     
  • Bedelen om positieve reviews
    Als spelers enthousiast zijn over je kamer zullen ze dat wel laten merken. Ga niet specifiek om positieve reviews bedelen omdat dat opdringerig kan overkomen en dus juist averechts kan werken.
     
  • Negatieve reviews niet serieus nemen
    Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar meestal komen negatieve reviews niet zomaar uit de lucht vallen. Probeer even afstand te nemen en objectief de review te lezen en te kijken wat je er van kan leren. Ook al krijg je verder juist alleen maar positieve reviews, meestal kun je juist van die paar mindere reviews het meeste leren. Als mensen zien dat je serieus met kritische reviews omgaat kan dat alleen maar in je voordeel werken.
     
Zelf nog een goede tip? Laat het ons weten en we voegen deze toe!


Ga terug

Meest bekeken