Found a bug?

Receive notifications?

Do you want to receive notifications?

Notifying Pim

Fabianlensink

Escape Apprentice

Offline

Member since

26-02-2020

Statistics

Escaperooms

2 reviews

2 Rooms played


Games

0 reviews

0 played games


2 reviews

THE DOME

Mama Bazooka
Posted on: 2020 february 26

𝐓𝐡𝐞 𝐃𝐨𝐦𝐞 𝐰𝐚𝐬 𝐠𝐚𝐚𝐟, 𝐦𝐚𝐚𝐫 𝐝𝐞 𝐫𝐞&

Na alle verhalen gehoord te hebben moesten mijn team en ik er toch aan geloven, zonder belachelijk veel ervaring met het daadwerkelijk spelen van escaperooms gingen we de uitdaging aan. Twee escaperooms op één avond, omdat we er toch al waren, The Dome en de Meisjeskamer.

Een goede review geven is lastig, de service vond ik verbazingwekkend slecht. We kwamen binnen en na een kort (maar wel vriendelijk) welkom hebben we 20 minuten gewacht met niemand in de foyer, we hadden al moeten beginnen voordat iemand ons kwam vertellen dat ze uitloop hadden. Daarna nog 10 minuten extra moeten wachten.

Desondanks, geloof me, The Dome heeft écht mijn verwachtingen overtroffen. Het verrassingseffect was groot, en we hebben onze ogen uitgekeken, met continu een "WOW" en "WAT?!". Innovatie en nieuwe technieken zijn duidelijk te zien in deze kamer, echter is dit helaas ook een grote valkuil. We hadden een paar momenten waarbij de techniek niet deed wat het moest doen, waardoor we veel tijd verloren hebben. Niks aan te doen natuurlijk, maar wat mij het meest verbaasde is dat de medewerkers dit vaak niet eens door hadden, omdat ze - wat hij ons vertelde - met zijn tweeën drie kamers moeten begeleiden. We liepen soms lang vast totdat het een keer werd opgemerkt, en we hulp kregen.

Met zijn tweeën van 's ochtend tot 's avonds drie kamers begeleiden, gasten ontvangen, kamers resetten, beelden terugkijken en afrekenen. Dit was overal aan te merken, het ontvangst, de self-service achter de bar, het lange wachten zonder medewerker die ons op de hoogte hielt, de uitloop van de kamers. Wel gezegd te hebben dat de medewerkers zeker klantvriendelijk waren. Hij gaf toe dat er hierdoor momenten zijn waarbij er niemand op de groepen let. Hoe waarborg je dat de veiligheid van je gasten?

De meisjeskamer viel helaas tegen, we hadden denk ik ook iets te hoge verwachtingen door alle verhalen die we hebben gehoord. De kamer was mooi ingericht, had erg leuke elementen, en de sfeer was goed. Echter was hij naar onze mening niet zo eng als verwacht. Met puzzels die we erg ver gezocht vonden, en niet logisch waren, hierdoor was de frustratie op een gegeven moment flink aanwezig. Dingen die je zonder te weten moest onthouden. Veel elementen die nét niet paste, die nét niet op elkaar aansloten of nét niet het juiste antwoord gaven. In deze kamer is het millimeterwerk zei de medewerker. Dit paste helaas niet in onze beleving van een escaperoom. Ook het hint-systeem gaat volautomatisch wat resulteerden in hints over puzzels die we al doorhadden of hadden opgelost. Ook hierdoor liepen we vast, en nogmaals geen host die dat opmerkte. Aan het eind kwamen we erachter dat de medewerkers een spelonderdeel waren vergeten neer te leggen in de kamer, en pas later hadden neergelegd. Hierdoor waren we veel tijd verloren. Daarop geen excuus van de medewerkers.

Over beleving gesproken, in het algemeen; Hier kunnen ze écht nog makkelijk meer punten mee scoren. We kregen bij beide kamers een korte, eentonige verhaaluitleg die ons niet persé in de juiste sfeer bracht. Na een introductie in één van de kamers kwam plots de host weer binnenstormen om de deur van de kamer open te doen, leuk schrikeffect, maar het was gewoon diezelfde man die ons de hele tijd vriendelijk had geholpen. De verhaallijn van beide kamers vonden we niet goed uitgewerkt en waren aan het eind van het spel niet rond.

Achteraf konden we onze beleving terugkijken, erg leuk en natuurlijk zeer lachwekkend. Door onze achtergrond in het Escape-wereldje hadden we kritische vragen. Hoe zorg je dat het veilig is? Wat gaat er automatisch en waar zorgen jullie voor? Wat heeft dit voor invloed op het spel? De medewerker probeerde zich hieruit te praten, en lag de schuld voornamelijk bij ons.

Al met al hebben we ons wel vermaakt. Echt waar, we weten uit onze eigen werkervaring dat dingen kapot kunnen gaan in een kamer, dat techniek niet altijd werkt, dat je daardoor makkelijk uitloop krijgt en dat geeft allemaal niet, kan niemand iets aan doen. Maar zorg dat je goed communiceert met je gasten en defecten op tijd kan tackelen door continu op je groep te letten, dat had ons in ieder geval veel tijd gescheeld.
De kamers zijn leuk en ik zou het zeker aanraden om ze te gaan spelen, vooral The Dome, wát een ervaring! Maar door het hele systeem eromheen, de service, en beleving viel de dag achteraf helaas wel tegen.
Maar, wanneer er een nieuwe kamer opent, komen we gewoon terug voor een revanche!


8

Ambiance: 8.5

Game experience: 8.0

Service: 6.0


Played in February 2020

Played with 6 persons

Escaped: No


  • Innovatief
  • Verrassend
  • "Wow" effect was zeer aanwezig
  • Decor tot in de details uitgewerkt
  • Goede sfeer
  • Écht een beleving
  • Verhaal is niet rond
  • Techniek is te kwetsbaar
  • Wordt weinig tot niet op je gelet
  • Te weinig personeel
  • Groot vraagteken bij de veiligheid
  • "Het was onze fout"

 

De Meisjeskamer

Mama Bazooka
Posted on: 2020 february 26

De meisjeskamer viel tegen, de rest kan nog verbeterd worden.

Na alle verhalen gehoord te hebben moesten mijn team en ik er toch aan geloven, zonder belachelijk veel ervaring met het daadwerkelijk spelen van escaperooms gingen we de uitdaging aan. Twee escaperooms op één avond, omdat we er toch al waren, The Dome en de Meisjeskamer.

Een goede review geven is lastig, de service vond ik verbazingwekkend slecht. We kwamen binnen en na een kort (maar wel vriendelijk) welkom hebben we 20 minuten gewacht met niemand in de foyer, we hadden al moeten beginnen voordat iemand ons kwam vertellen dat ze uitloop hadden. Daarna nog 10 minuten extra moeten wachten.

Desondanks, geloof me, The Dome heeft écht mijn verwachtingen overtroffen. Het verrassingseffect was groot, en we hebben onze ogen uitgekeken, met continu een "WOW" en "WAT?!". Innovatie en nieuwe technieken zijn duidelijk te zien in deze kamer, echter is dit helaas ook een grote valkuil. We hadden een paar momenten waarbij de techniek niet deed wat het moest doen, waardoor we veel tijd verloren hebben. Niks aan te doen natuurlijk, maar wat mij het meest verbaasde is dat de medewerkers dit vaak niet eens door hadden, omdat ze - wat hij ons vertelde - met zijn tweeën drie kamers moeten begeleiden. We liepen soms lang vast totdat het een keer werd opgemerkt, en we hulp kregen.

Met zijn tweeën van 's ochtend tot 's avonds drie kamers begeleiden, gasten ontvangen, kamers resetten, beelden terugkijken en afrekenen. Dit was overal aan te merken, het ontvangst, de self-service achter de bar, het lange wachten zonder medewerker die ons op de hoogte hielt, de uitloop van de kamers. Wel gezegd te hebben dat de medewerkers zeker klantvriendelijk waren. Hij gaf toe dat er hierdoor momenten zijn waarbij er niemand op de groepen let. Hoe waarborg je dat de veiligheid van je gasten?

De meisjeskamer viel helaas tegen, we hadden denk ik ook iets te hoge verwachtingen door alle verhalen die we hebben gehoord. De kamer was mooi ingericht, had erg leuke elementen, en de sfeer was goed. Echter was hij naar onze mening niet zo eng als verwacht. Met puzzels die we erg ver gezocht vonden, en niet logisch waren, hierdoor was de frustratie op een gegeven moment flink aanwezig. Dingen die je zonder te weten moest onthouden. Veel elementen die nét niet paste, die nét niet op elkaar aansloten of nét niet het juiste antwoord gaven. In deze kamer is het millimeterwerk zei de medewerker. Dit paste helaas niet in onze beleving van een escaperoom. Ook het hint-systeem gaat volautomatisch wat resulteerden in hints over puzzels die we al doorhadden of hadden opgelost. Ook hierdoor liepen we vast, en nogmaals geen host die dat opmerkte. Aan het eind kwamen we erachter dat de medewerkers een spelonderdeel waren vergeten neer te leggen in de kamer, en pas later hadden neergelegd. Hierdoor waren we veel tijd verloren. Daarop geen excuus van de medewerkers.

Over beleving gesproken, in het algemeen; Hier kunnen ze écht nog makkelijk meer punten mee scoren. We kregen bij beide kamers een korte, eentonige verhaaluitleg die ons niet persé in de juiste sfeer bracht. Na een introductie in één van de kamers kwam plots de host weer binnenstormen om de deur van de kamer open te doen, leuk schrikeffect, maar het was gewoon diezelfde man die ons de hele tijd vriendelijk had geholpen. De verhaallijn van beide kamers vonden we niet goed uitgewerkt en waren aan het eind van het spel niet rond.

Achteraf konden we onze beleving terugkijken, erg leuk en natuurlijk zeer lachwekkend. Door onze achtergrond in het Escape-wereldje hadden we kritische vragen. Hoe zorg je dat het veilig is? Wat gaat er automatisch en waar zorgen jullie voor? Wat heeft dit voor invloed op het spel? De medewerker probeerde zich hieruit te praten, en lag de schuld voornamelijk bij ons.

Al met al hebben we ons wel vermaakt. Echt waar, we weten uit onze eigen werkervaring dat dingen kapot kunnen gaan in een kamer, dat techniek niet altijd werkt, dat je daardoor makkelijk uitloop krijgt en dat geeft allemaal niet, kan niemand iets aan doen. Maar zorg dat je goed communiceert met je gasten en defecten op tijd kan tackelen door continu op je groep te letten, dat had ons in ieder geval veel tijd gescheeld.
De kamers zijn leuk en ik zou het zeker aanraden om ze te gaan spelen, vooral The Dome, wát een ervaring! Maar door het hele systeem eromheen, de service, en beleving viel de dag achteraf helaas wel tegen.
Maar, wanneer er een nieuwe kamer opent, komen we gewoon terug voor een revanche!


6

Ambiance: 7.5

Game experience: 5.0

Service: 6.0


Played in February 2020

Played with 6 persons

Escaped: No


  • Mooie aankleding
  • Goede sfeer
  • Verrassende elementen
  • Puzzels erg ver gezocht
  • Puzzels erg ver gezocht
  • Puzzels paste/werkte/deden het nét niet
  • Overdreven 'horror' marketing
  • Techniek is te kwetsbaar
  • Wordt weinig tot niet op je gelet
  • Te weinig personeel
  • Groot vraagteken bij de veiligheid
  • Automatisch hintsysteem

 

0 reviews