Found a bug?

Receive notifications?

Do you want to receive notifications?

Notifying Pim

Metanoia

Athens, Greece

2 - 5

110 year

Read reviews

More about Metanoia

De bekering van de hartstochten van de mens, met het oog op zijn terugkeer naar Gods weg en gehoorzaamheid aan Zijn wil, zijn fundamentele voorwaarden voor oprecht berouw.

Monnik Bertino,
Milaan 1981

Scary

Actors

Themes

Horror

Escapetalk.nl statistics

2 visitors

Based on escapetalk.nl visitors

Website

Visit website

Address

Leof. Dimokratias 329
136 75, Athens
Greece

Route

Route

2 reviews

The total score of a review doesn't have to be the average of your subscores. Sometimes a room feels like it should deserve a higher (or lower) rating than the exact sum of its parts.

Write a review

sjephaniesjephanieEscape GuruMember since: 2021 August 12 (223 rooms played)
Posted on: 2024 april 26

MetanoiaAAAAAA WTF?!

Daar staan we dan. Midden in de nacht, voor een gigantisch gebouw. De meligheid binnen ons team is goed te voelen. Direct vanuit Amen wandelde we namelijk door naar de tweede locatie van Neverland: -je verwacht het niet- Neverland 2. Heel veel tijd om na te denken wat we precies gaan meemaken, hadden we niet. Maar soms kom je er op de harde manier achter…

Zoals ik al benoemde, zat de sfeer er onderling goed in. Zo’n adrenalinerush doet wat met je en gekscherend hadden we het voor de deur nog over onze verwachtingen. Ik doe graag aan schaamteloze zelfpromotie, dus zoals je in mijn review van Amen kunt lezen, was ik enthousiast. ‘Gaat het nog beter worden?’ ‘Waarschijnlijk niet enger, dat heb ik ergens gehoord.’ ‘Ach, we zien het wel.’ De deur opent en voor wat ik kon zien, zag het er wederom tof uit. De intro is leuk. Oprecht, ik vond het best gezellig. Vol goede moed banen we ons een weg naar binnen en het was leuk. Nadruk op was.

Wauw zeg, wat een decor. Niet persé de locatie, maar wel de uitwerking ervan is adembenemend. De afwerking is geweldig. Zo heb ik het nog niet eerder in Athene gezien. Dit maakt de situatie realistisch en dat was misschien net niet helemaal wat we nodig hadden op dat moment. Je leest het wellicht al m’n hele review tussen de regels door, maar meine gute. Wat was dit eng.

Ik was direct enthousiast door de eerste puzzel. De toon is gezet. De andere toon die gezet werd, was het acteerwerk. Plots staan we wederom te kijken naar een scene die ons meeneemt in het verhaal en het is duidelijk dat dit niet flauw gaat worden. We botsen op nog een aantal toffe puzzels en effecten. Ook weer dingen die ik nergens anders gezien heb. We zaten er helemaal in en ik blijf het bijzonder vinden dat een kamer dat kan. Het besef dat je eigenlijk tussen een paar spaanplaten staat, is er niet. Nul. We zijn op dat moment op de locatie die het voor moet stellen. Punt uit. En wat een oppervlakte. Waar ik bij de eerste kamer van Neverland al verbaasd was, overtrof dit alles. Er kwam geen einde aan. De ruimtes zijn ontzettend slim ingedeeld waardoor je soms zelfs bijna je oriëntatie verliest. Ik werd helemaal blij toen ik achteraf meegenomen werd in de kleine details. Ondanks dat alles duidelijk was, kregen we door de intensiteit van het spel niet alles mee. Zoals een bepaald onderdeel wat je ergens vindt. Dat is daar, omdat het logisch in het verhaal past. Niets is zomaar en laat ik daar nu net héél goed op gaan.

We blijven ondertussen heerlijk door de puzzels flowen en het lijkt zelfs bijna voorspoedig te gaan. Toch ga ik weer terugkomen op onze acteur, want godnondeju. Er zijn een aantal capriolen die ze hier in Griekenland uithalen, die ik nooit ga begrijpen. Maar dit? Meermaals kijken we elkaar met grote ogen aan terwijl een teamlid schreeuwt: ‘Dit kan toch niet?!’ Ja, wel dus. Over schreeuwen gesproken: hier heb ik wel een kleine kanttekening. De grootte van de speakers is niet helemaal in verhouding met de ruimte waar we in staan. Dan heb ik het nog niet over het volume gehad. Ik snap dat het onze hartslagen flink moet verhogen, maar liever niet m’n rekening van de audicien. Dit was gewoon niet meer leuk. Nadat een teamlid met handen, voeten en veel stemgeluid dat duidelijk maakte, werd hier gelukkig gehoor (ha) aan gegeven. En door!

Ja, dit is er weer zo een he. Dit is misschien wel een van de spannendste kamers die ik ooit gespeeld heb. Decor, sfeer, acteerwerk en het gebrek aan mogelijkheid om in het midden te mogen lopen, maakte het voor mij persoonlijk doodeng. Eerlijk: er is hardop uitgesproken ‘Moeten we dit nog doen?’ Eén teamlid stond zelfs volledig uit. Ik snap dat wel. Maar hoe blij ben ik dat we deze kamer hebben gedaan. Wederom kwamen we weer zo’n vette effecten tegen. Het verhaal is fan-tas-tisch en de puzzels écht heel leuk om te doen. Ook hier werd ik meegetrokken in de storyline. Naderhand vertelde de actrice ook dat ze daar bewust naar gekeken hebben. Ze willen je als speler geen toeschouwer, maar onderdeel laten zijn. En dat is gelukt. Misschien vond ik dat ook wel het meest treffende aan deze kamer. Waar de ‘actie’ normaal naar jou toekomt, moet je ‘m nu achterna. Oh, en mocht je daar geen zin in hebben, komt-ie alsnog wel naar jou. Ik spreek uit ervaring.

Onze hartslagen zijn gedaald, de piep is uit de oren en met een bekertje water komen we bij. Wat was dit ongelofelijk gaaf. Onze lieve acteurs nemen ons nog helemaal mee door de ruimtes met het licht aan. En zelfs dan ziet het er tiptop in orde uit. Erg knap gedaan.

Het moge duidelijk zijn: ja. Ga deze kamer spelen. Dit mag je niet missen. In het gigantische pand is nog véél ruimte voor nieuwe kamers en ik weet wel wie er voorop zal staan wanneer ze openen. Ik ben fan van Neverland. En al krijg ik de naam van deze kamer m’n strot niet uit, hij zal bekend staan als de grote verrassing van onze Athene trip.


10

Ambiance: 10.0

Game experience: 10.0

Service: 10.0


Played in April 2024

Played with 3 persons

Escaped: Yes


  • Sfeer
  • Doodeng
  • Afwerking
  • Pre- en sequel in één
  • Puzzels
  • Effecten
  • Acteerwerk nie normaal
  • Verhaal

  Mariekemarieke_hendrikxStan

Wout VWout VEscape GuruMember since: 2018 March 08 (169 rooms played)
Posted on: 2024 april 30

Greek 10!

Initially I wanted to give this room a 10. In Athens you usually have to compromise if you're used to BeNeLux-quality. The rooms of 'Neverland' are a relief. After playing I left with a feeling of 'Yes, this is what we were waiting for' and for that reason, among other things, it stands out as one, of my favorites of this trip consisting of almost 20 rooms.

After experiencing the deception of 'Manifesto' and getting a high energy from Neverland's 'Amen' afterwards, we had high hopes for 'Neverland 2' with this new room.

Where 'Amen' boasts a beautiful exterior, 'Metanoia' takes a step back and you randomly end up at a back entrance among scrap metal. Our hearts sank for a moment, but as soon as the door opened it was clear we didn't need to worry any further.

Again, where 'Amen' immediately catapults you to a 100, 'Metanoia' has a suiting build-up. You experience different chapters and it is clear when the pages are turned. Nice! The sets are amazing. Once again, where 'Amen' made some small mistakes, there is nothing to complain about here. The space is large and every corner, even cameras and strobes, are tactically placed and well disguised.

The puzzles are of an incredible level and wel crafted. No locks, only unique electronic assignments each and every one.

Here, there's no need to complain. Yet I stepped on quite the thorn:
Generally, I'm the last to say that music is too noisy or volume too loud. Me.. half-deaf allready, you know. But god-knows why... the music here is.. SO LOUD! Not like: “Wow, loud!?”, but fingers-in-the-ears-loud. Subwoofers everywhere that blow your socks off when you walk past them, sometimes 2 next to each other. It does have its effect because it scares the hell out of you. But if you're covering your ears for the entire game and the game master isn't adjusting anything.. at a certain point, it's just Chinese torture and you're done with it.. I kept up for 45 minutes, but then I stopped the game for a minute. The nervous task we had to do was just impossible without being subwoofered to the other side of the room for any of us. The dreaded 'X' was made and I personally had to make it clear to the host that I would like to stop if the volume wasn't adjusted. Again, it has its effect because no one dared to move forward, but with a decibel or 100 less, the effect would still be there.
Fast forward: the host turned the volume from 70% to 40% and we went for it again. You'd think it was quite a downer, but luckily it had given us new drive, and we 'forgave and forgot'. Also, when we had the chat afterwards, you really couldn't blame them. Our hosts/actors.. what a wealth of people we met there!

If I look at this room in perception and compare it with score-10-rooms from BeNeLux, 'Metanoia' doens't reach it. With a 10-room I know I want to play it again someday or there should've been something so wonderful that I want to experience again. Perhaps it is because of the volume-issue that I don't want to go through again, but the urge to re-play is missing here.
Anyway, BOOK THIS ROOM. Ask for the volume to be turned up to 40% and enjoy! I will definitely come back. Not for 'Metanoia' no, but they 're still having plenty of space!


9.5

Ambiance: 9.5

Game experience: 9.5

Service: 10.0


Played in April 2024

Played with 3 persons

Escaped: Yes


  • Sfeer
  • Goede service
  • Puzzels
  • Origineel
  • Moeilijkheidsgraad
  • Goede prijs
  • Beleving
  • Verhaal
  • Logica
  • Spannend
  • Te luid
  • Te luid
  • ...
  • Te luid

  Stan

Write your review

Pro's and con's

Additional info

Score

Finishing

1
Review
2
Pro's and con's
3
Additional info
4
Score
5
Finishing

Your review

Your experience in one sentence*
Tell some more about your experience*

Prositives of the room

Ambiance
Great service
Puzzles
Original
Difficulty
Great price
Experience
Storyline
Diversity
Great host
Logic
Exciting

Negatives of the room

Ambiance
Bad service
Puzzles
Not really original
Difficulty
Cost
Experience
Lack of story
Illogical puzzles
Bad host
Needs maintenance
Decor

More info

Date of visit*
Persons*
Escaped?*
Time needed to escape? (Optional)

Ambiance

Game experience

Service

Total

Score

Rate the escape room you've played with grades

Ambiance

How was the decoration and theming of the room? Did they make use of effects in the room?

Game experience

Were the puzzles/tasks challenging enough, achievable and in balance and did they fit the story and the experience?

Service

How did you get welcomed and guided before, during and after the escape?

Total

The scoring total doesn't have to be the average of the partial grades. Sometimes an escape rooms deserves a higher or lower total score.

6

Ambiance: 6

Game experience: 6

Service: 6

Fine: A pretty average room, fine to play, but don't expect an amazing room.

Why do I see this?

At the of 2021, we put together a standard explanation of the scores, based upon input from our visitors. This can help to put your score in context.

Name


6

Ambiance: 6

Game experience: 6

Service: 6


More information

Played in

Played with

Team:

Escaped:

Time (mm:ss) (optional)


Pros

Cons

Place without account

We will send you a mail to confirm your email.
Your review will only become visible after you have confirmed your email adress and we have approved the review.

Fill in your name
How many escape rooms have you played already
Fill in your email

Thanks!

You're great