Found a bug?

Receive notifications?

Do you want to receive notifications?

Notifying Pim

Lethal Decision

Athene, Greece

Closed now

120 minutes

3 - 6

18 year

Read reviews

More about Lethal Decision

Er hangt een mysterie rond het landhuis aan de Bosporou-straat... De deuren van het landhuis gaan ​​niet open. Al minstens 30 jaar niet meer. Het huis is niet meer bewoond en wordt aan zijn lot overgelaten. Het vreemde aan dit verhaal is een plotselinge activiteit die je de laatste tijd opmerkt... Wat gefluister in de nacht. Wat vermoedens van menselijke aanwezigheid... Wat zou dit allemaal kunnen betekenen? Als je besluit deze privéruimte te schenden, kunnen de onthullingen die worden gedaan u choqueren.

  • Niet geschikt voor personen onder de 18 jaar.
  • Niet geschikt voor mensen met claustrofobie.
  • Neem contact op met het bedrijf als u een hartprobleem of epilepsie heeft.
  • Wij raden comfortabele kleding aan.


Scary

Actors

Themes

Adventure

Horror

Mystery

Thriller

Properties

Epilepsy friendly

EN

Escapetalk.nl statistics

1 likes

6 visitors

Based on escapetalk.nl visitors

Website

Visit website

Address

Αγρινίου 2
12135, Athene
Greece

Route

Route

Media

Calculate costs

No right may be derived from the prices mentioned on this website since they can be changed at any given moment.

5 reviews

The total score of a review doesn't have to be the average of your subscores. Sometimes a room feels like it should deserve a higher (or lower) rating than the exact sum of its parts.

Write a review

sjephaniesjephanieEscape GuruMember since: 2021 August 12 (223 rooms played)
Posted on: 2024 may 01

We moeten door

We staan voor de deur van het grote pand van Escape Clue. Even schiet het door m’n hoofd: ‘Waarom doe ik mezelf dit aan?’ Ik schijn ‘gelukkig’ niet de enige te zijn die zo denkt. Meermaals hoor ik gezucht, gesteun en geklaag. Gaat Lethal Decision dan écht een fatale beslissing zijn?

Dat we zo’n 20 minuten lang voor een dichte deur staan te wachten, helpt niet bepaald mee. Dit geeft ons niet alleen meer tijd om ons leven te overdenken, maar ook mogelijkheid om de verschrikkelijke geluiden van binnenuit te horen. Ach, het concept ‘tijd’ werkt hier nu eenmaal anders dan bij ons. We vergeven het ze maar. Vergeven én vergeten, want wanneer de deur opent, hebben we nog maar één ding voor ogen: overleven. Dramatisch he? Het is wel de waarheid. En niet geheel onterecht.

We beginnen. De spanning is om te snijden en we worden in thema ontvangen. Dit zet wel gelijk een bepaalde toon. Een bijzondere sfeer, maar met een vlaagje humor. Oké, dit is fijn. Als dit het gaat worden? Kom maar op. Nou ja, kom maar op… We proberen we subtiel aan te geven dat we het spel niet te extreem willen spelen. Geruchten over kapotte kleren en blauwe plekken, tja. Dat willen we tackelen. Zo zijn we dan ook wel weer. Ondanks dat ons host in zijn rol blijft, voelen we ons gehoord. Nu kunnen we écht beginnen.

En dan volgen de eerste zweethandjes. De start van de kamer zet wat mij betreft direct de toon van hoe deze kamer gaat zijn. Heftig, intens en eng. Al moet ik toegeven dat dit een gevalletje ‘it gets better’ is. Als groep moesten we hier écht doorheen om vervolgens wat meer los te komen. Dit is uiteraard persoonlijk en ik ervaar ieder begin van een horrorkamer bijvoorbeeld als eng. Iedere keer weer. Dit vond ik echter extreem, voornamelijk door bepaalde omstandigheden waar we letterlijk fysiek last van kregen. Eind goed, al goed: we made it. Tot hier in ieder geval.

Kijk, ik kan het niet fraaier maken en ik denk ook niet dat ik hier iets mee spoil, maar je gaat dood. Ze gaan je in ieder geval zéker de illusie bieden dat je verrekes dichtbij komt. Het is één grote agressieshow. Ik weet dat ik met m’n 25 pas net kom kijken, maar ik dacht dat ik veel gezien had. In Lethal Decision werd die gedachte keihard onderuit getrapt. Dit is écht niet normaal. Het acteerwerk is niet van deze wereld. Ik geloof nog steeds niet dat je dit avond na avond kunt doen. Ik geloof überhaupt niets van wat ik allemaal gezien heb. De acteur is kei-kneitter-knettergestoord. Ik kan het je ook niet uitleggen, dit moet je met je eigen ogen zien.

In Lethal worden er een aantal. Regels? Tips? Adviezen? Nou ja, dingen meegegeven. Geef ‘t beestje een naam. Ik zou ze in ieder geval opvolgen. Nu kom ik op het punt waarom ik deze kamer misschien wel zo tof vind: je hebt geen keus. Of je hier nu van houdt of niet: je gaat meedoen. Je gaat doen wat er van je wordt gevraagd en je gaat bang zijn voor de consequenties als je het niet doet. Ik ben iemand die makkelijk meegaat in een verhaal. Ik geef me graag volledig over aan een kamer, maar ik vind de wijze van Lethal heel bijzonder. Zo heb ik het niet eerder gezien.

Het decor kan ik heel kort zijn en over de puzzels nog korter. Decor: is er. Puzzels: ook. Je gaat hier niet naartoe om de gekste hersenkrakers op te lossen en te genieten van de mindblowing details. Ik moet zeggen dat ik het decor enigszins passend vind bij de situatie, maar wel met een korreltje Grieks, weet je wel. Hier valt nog wat te halen. Al heb ik wel een kleine kanttekening. Achteraf hoorden we dat deze kamer al zo’n 7 á 8 jaar open is en met dat in mijn achterhoofd vind ik het knap dat-ie nog overeind staat. Qua puzzels is het niets bijzonders. Ik betrap mezelf erop dat ik zelfs moet nadenken wat we nu eigenlijk hebben gedaan. Maar dat is ook niet erg, vind ik. Nogmaals: daar kom je hier niet voor en ik zou niet weten hoe ik in deze omstandigheden moeilijke puzzels op zou moeten lossen.

Wat een lastige review om te schrijven. Eigenlijk wil ik je alles vertellen, maar tegelijkertijd ook helemaal niets. Lethal Decision is een bijzondere kamer in zijn soort. Misschien wel een hele eigen soort. Ik weet zeker dat je dit gaat haten óf geweldig gaat vinden. Geen middenweg. Ik behoor tot de laatste categorie en kan erg waarderen wat ik hier heb gezien. Tegelijkertijd kan ik zeker vier mensen opnoemen waarvan ik weet dat ze dit verschrikkelijk zouden vinden. Zo’n kamer is het. Ik vind het knap hoe je zo de illusie kunt wekken dat je laatste uur geslagen heeft. Het acteerwerk is bizar goed en tegelijkertijd heb ik me de gehele kamer ontzettend veilig gevoeld. Het praatje achteraf was dan ook superhartelijk en ik heb continu het gevoel gehad dat er op ons gelet werd. Ze hebben precies aangevoeld hoe ver ze konden gaan en het is een rare mix van emoties wanneer dat én het gevoel van opgejaagd worden samenkomen.

Ik hou van unieke kamers en uniek is hier een understatement. De combinatie van een bijzondere vorm van horror, humor, interactie en de setting waar je je in bevindt, maken het een hele ervaring. Ik hou d’r van. Nu hoor ik je natuurlijk denken: is het dan echt de scarefactor 10/10 waard? Nou, laat ik je vervelen met een politiek correct antwoord. Angst is subjectief. De een gaat dit niet trekken, de ander blijft kalm en rustig. Ik ga bijvoorbeeld wat minder goed op vrouwen van 1.50 meter die zich in rare bochten kunnen wringen, iemand anders wil liever niet bedreigd worden met een deur. Ga er vooral zelf achterkomen en vergeet vooral niet te genieten terwijl je sterft!


9

Ambiance: 9.0

Game experience: 10.0

Service: 10.0


Played in April 2024

Played with 4 persons

Escaped: Yes


  • Sfeer
  • Acteurs, holy shit
  • Goede service
  • Spannend

  SemStan

Gezellig

Gezellig uitje in Athene.
NOT. Ik kan me niet inbeelden dat een kamer nog meer fysiek en mentale inspanning kan vragen dan deze. Dit was terror. Ikzelf ging er na 15 min bijna uit stappen. Maar uiteindelijk toch blij dat ik dit niet deed. De acteurs hebben ze “denk ik” echt in een psychiatrische instelling gehaald want die zijn gek alle vlakken. Wil je eens weten hoe makkelijk je echte leven eigenlijk is? Speel dan even deze. You’ll appreciate your life.


9

Ambiance: 10.0

Game experience: 10.0

Service: 7.0


Played in April 2024

Played with 4 persons

Escaped: Yes


  • Spannend
  • Horror
  • Terror
  • Je gaat waarschijnlijk dood
  • Good riddance
  • Nice to know you
  • Beleving

  MariekeSem

StanStanEscape MasterMember since: 2017 November 13 (291 rooms played)
Posted on: 2024 may 01

The guy with the nice nipples

Door naar de laatste kamer van de dag. Heel eerlijk, ik had het - op dat moment - totaal niet erg gevonden als we deze hadden overgeslagen. Lethal Decision 1 stond namelijk op de planning. Een kamer die eigenlijk niet eens op het programma stond. Lethal Decision 2 stond later in de week op de planning, maar ik heb me laten overhalen om 1 ook te spelen. Gelukkig wilde onze overige teamleden ook mee en konden we dus met vier man sterk naar de kamer toe.

Online is er veel te lezen over deze kamer. Deze kamer zou de engste kamer ter wereld moeten zijn, scarefactor 10/10. Wat de fuck gaan we hier meemaken dan? Zoals vaker in Griekenland meld je je als team netjes op tijd bij de deur. Soms is het echter zo dat een groep uitloopt of iets dergelijks. Grieken geven dit alleen niet aan, wat resulteert in 20 minuten voor de deur wachten. Ik kan je zeggen, die 20 minuten duren dan lang. Je bent jezelf onwijs aan het opfokken en bang aan het maken. Verhalen waar mensen bont en blauw uit deze kamer komen schieten door je hoofd. 3 van de 4 van ons waren er eigenlijk klaar mee, maar er was een dapper meisje die ons over wist te halen, Shout-Out Steph haha. Binnen hoorde we de rookmachines al aan staan (en lang!). Na 20 hele lange minuten ging de voordeur open.

Het is wel vaker dat een kamer vanaf de voordeur start in Athene, een deur die opengaat en dan zie je vaak meteen waar je terechtkomt. Dat is bij Lethal 1 niet het geval. Het enige wat je op dat moment ziet is: wit. Rook. En veul! Zonder ook maar een halve centimeter voor je uit te kunnen kijken, moet je twee flinke trappen op. Op dit moment dacht ik echt: wil ik dit wel? Heb ik hier eigenlijk wel zin in? Wat mij vooral zorgen baarde, was het feit dat we bij de vorige kamer hadden gezegd dat we deze kamer zouden gaan spelen. Wanneer een eigenaar dan omdraaid en gebaard dat die kamer écht heel heftig is, weet je waar je aan gaat beginnen.

We worden in thema onthaald door een host en hebben hier leuke ineractie met deze man. Waar ik hiervoor doodsbang was, was ik op dit punt iets meer ontspannen. De sfeer is nog steeds eng, maar er worden hier en daar grapjes gemaakt. Dan komt voor ons een belangrijk punt in deze kamer. Wij geven namelijk aan onze host aan dat het allemaal niet zo heftig hoeft: "Not so much touchy touchy". Ook dit is zo'n kantelpunt geweest. Waar ik in het verleden bij een kamer wel eens heb gehad dat de host je dan vierkant uitlacht, heb ik hier het idee dat ze er wel goed mee omgaan. Hopen dat ze dat vasthouden!

Dan begint de kamer, het verhaal is heel simpel. Wij treden een verlaten huis binnen om te kijken wat daar allemaal aan de hand is. Het begin van de kamer is heftig, echt fucking heftig, en zet daardoor meteen de toon. Om heel eerlijk te zijn heb ik in het begin heel erg getwijfeld om uit de kamer te stappen. Niet zo zeer omdat ik het eng vond, maar vooral omdat ik me echt niet goed voelde. De rookmachine industrie in Athene doet goede zaken met een kamer als Lethal Decision 1. Mijn god wat pompen ze hier een rook in. Zo erg zelfs dat mijn hele huid begon te irriteren en dat ik op een bepaald moment niet meer kon stoppen met hoesten. Dat in combinatie met de uitlaatgassen die in de eerste ruimte hangen (je gaat begrijpen wat ik bedoel als je hem gespeeld hebt), deed mij bijna beslissen om te stoppen.

Heel eerlijk, ik ben onwijs blij dat ik niet uit deze kamer ben gegaan. Want wauw, wat een beleving was dit. Lethal Decision 1 is een unieke kamer in zijn soort. Zoals al meerdere reviews hier vermelden, het is zo'n typische 'You hate it or you love it' kamer. Voor mij was het echt een onwijs gave beleving. Wat ik meteen duidelijk wil maken is dat de acteur HEEL goed omgingen met het feit dat we minder fysiek contact wilde. Het fysieke contact was bijna niet aanwezig. Of de kamer daardoor minder heftig is? Nee, hij is nog steeds mega heftig haha. Maar het feit dat er dus wel een mogelijkheid is om dit aan te geven, deed me goed. Het waren dus écht acteurs en niet een gestoorde gek die ons écht wilde vermoorden.

De kamer zelf dan, qua thema past het heel goed. De kamer is echt niet mooi en blinkt zeker niet uit qua decors, maar het past wel heel goed in het verhaal van deze kamer. Door de kamer heen blijft de spanning onwijs hoog, ondanks dat ik niet angstig ben geweest, ben je wel continu op je hoede. Qua puzzels blinkt deze kamer ook echt zeker niet uit, de puzzels zijn over het algemeen erg random. Kapotte puzzels die geen deel meer zijn van de kamer, zijn wel nog steeds onderdeel van de kamer, waardoor je soms het gevoel hebt het een en ander te missen. Maar dat mocht de 'pret' niet drukken.

Waar blinkt deze kamer dan wél in uit? Acteerwerk! Holy shit, wat een gestoorde gek hadden we voor ons. Niet normaal waar deze acteur toe in staat is. Een klein Grieks ventje die capriolen uithaalt waar je 'u' tegen zegt. Wat was ik onder de indruk. De kamer ziet er geleefd uit, maar na het zien wat deze acteur allemaal doet, kan ik dat heel goed begrijpen.

Ondanks dat we doodsbang waren op voorhand én dat ik bijna de kamer uit ben gegaan, ben ik ontzettend blij dat ik deze kamer gespeeld heb. De dingen die we hier hebben meegemaakt zijn abnormaal en echt van een uniek level. Is het nou echt een topkamer die je gespeeld MOET hebben? Dat denk ik persoonlijk niet. Maar ondanks dat zou ik LD1 aan iedereen aanraden. Geef gewoon aan dat je niet zo van fysiek contact houdt, dan houden ze daar zeker rekening mee. Doodmoe en bezweet kwamen we de kamer uit, tijd om naar bed te gaan. Dat hadden we nodig na deze marteling!


8

Ambiance: 8.0

Game experience: 8.5

Service: 10.0


Played in April 2024

Played with 4 persons

Escaped: Yes

  sjephanie

Wout VWout VEscape GuruMember since: 2018 March 08 (169 rooms played)
Posted on: 2024 april 28

Some call it aggressive and overwhelming, others call it impressive.

We arrived already warmed up. It was the first day of Athens-trip and 'Lethal Decision 1' was the finisher of the day.
To Greek practice, even though we arrived on time, we didn't get to hear from anyone inside for at least 20 minutes. Something that frustrates me enormously, but my fellow warriors didn't gave up.

Just when I was about to leave, the door opened and it began. The building is full of smoke, which I find cool as it really gives a different atmosphere to the space and characters. Definitely when you compare it to a walk through afterwards. We received an aggressive yet funny introduction, which holds up well throughout the game. We received warnings from pastors that it could be a verbally intense game. That wasn't a lie! You will even receive physical aggression throughout the whole game, luckily combined with some hints of humor. We often laughed, but I was still uncomfortable the entire time. On the one hand, because I was really afraid that they were going to rip off our arms and ram doors into our faces. On the other hand, right from the start, a certain gimmick is involved, one of which I know it causes always intense stress and fright for me. So for me the bigger part of the game was about mental stamina. This was clearly a personal opinion. My fellow warriors had fun in most of it. Although they also complained about an overload of exhaust fumes at the beginning. So extreme even that we almost stopped. Fortunately, the oxygen gradually returned and my fellow warriors took the beatings in my place, with great pleasure apparently. Me myself, I tried to suppress my uneasiness by throwing myself into the puzzles.
The puzzles are not the worst, but not the best either. Certainly not original, but it fits the experience. It's logical, and I could always sense where to go. Although, on your path you will also encounter useless puzzle parts that are no longer used.
There was also a logic behind the decor and its decorations. It's not like Belgian/Dutch standards, but you can see that some effort has been made. Unfortunately, for me, not enough.
We were unanimous that the unique thing about this room is the actors. They give their all! HIGH energy, and that can be taken literally. For me it was too aggressive and overwhelming, but opinions were divided and others call it impressive.
Later in our trip we also had 'Lethal Decision 2' planned. For me the one we just did was more than enough and I passed for 'LD2'. But you can see we're all smiling in the picture so don't get me wrong: I largely understand the positive comments about this room, but while I usually enjoy tension and horror, here I was just afraid that I would REALLY lose my arms.


6

Ambiance: 6.5

Game experience: 5.5

Service: 9.5


Played in April 2024

Played with 4 persons

Escaped: Yes


  • Goede service
  • Acteur
  • Indoor uitlaatgassen
  • Te agressief naar mijn wens
  • Overblijfselen van oude puzzels
  • Decor volgens Griekse standaarden

 

SemSemEscape MasterMember since: 2018 June 15 (223 rooms played)
Posted on: 2023 july 21

Stop met kietelen en laat Paul met rust

#152 Lethal Decision
Het is zomer, het is warm (eigenlijk veels te warm), maar het is tijd om naar Griekenland te gaan. Tijd voor een Athene trip 2.0. De locaties ga ik kort over zijn. Geen commentaar. Maar dit hoeft zeker niks te zeggen over het spel zelf en doet dat heel vaak ook zeker niet! De 4e dag gingen we naar Escape Clue Athens en daar begonnen we met Lethal Decision 1.

Ik zal beginnen en eindigen met een persoonlijke noot aan escape clue athens. Ik was oprecht bang voor deze kamer. Geen NLs die de kamer gespeeld hadden, heel veel heftige geruchten, een scarefactor 10/10 (als enige op escaperoomers.de). Ik wist het zo net nog niet...

Het verhaal is kneiter goed! Ook al is dit een kamer waarin het verhaal 0 interesseert, het is doordacht, wordt goed uitgelegd door goede storytelling en is realistisch.

De puzzels zijn echt wel goed voor een belevingskamer. Ik hou ervan als ik lekker kan puzzelen, zelfs als ik achterna gezeten wordt. Sommige puzzels zijn vaag, sommige typisch atheens en sommige zijn logisch.

De beleving in 1 woord; Wauw. Dit is een kamer die jou als speler haat. Dit is een "hate it or love it" kamer. Gevloek en geschreeuw vanuit de acteur en als je het leuk vindt daag je hem nog meer uit door terug te schelden (heheheheh, love it). Holy fuck wat is dit eng, maar flatlinend op het randje. De chase scenes zijn machtig mooi, dit is Lethal fucking Decision.

Persoonlijk hou ik hiervan, kamers die de grens opzoeken, je door je emoties heen douwen en je mentaal en fysiek helemaal kapot maken. Als eerste escaper hier van Escapetalk had ik wel angst, vooral voor mn wenkbrauwen, maar geen zorgen, dat gebeurt hier niet! Als de acteur zo agressief is dat ie per ongeluk (echt zo, want ik heb 20x excuses gehad) je bril van je gezicht slaat, dan doet ie wel iets goed in dit soort kamers.

Dit vind je alleen in Athene! Kijk of dit genre je iets lijkt en als dat zo is komt ie zeker in je top 10! Zeker spelen!!!!


10

Ambiance: 10.0

Game experience: 10.0

Service: 10.0


Played in July 2023

Played with 2 persons

Escaped: Yes

 

Write your review

Pro's and con's

Additional info

Score

Finishing

1
Review
2
Pro's and con's
3
Additional info
4
Score
5
Finishing

Your review

Your experience in one sentence*
Tell some more about your experience*

Prositives of the room

Ambiance
Great service
Puzzles
Original
Difficulty
Great price
Experience
Storyline
Diversity
Great host
Logic
Exciting

Negatives of the room

Ambiance
Bad service
Puzzles
Not really original
Difficulty
Cost
Experience
Lack of story
Illogical puzzles
Bad host
Needs maintenance
Decor

More info

Date of visit*
Persons*
Escaped?*
Time needed to escape? (Optional)

Ambiance

Game experience

Service

Total

Score

Rate the escape room you've played with grades

Ambiance

How was the decoration and theming of the room? Did they make use of effects in the room?

Game experience

Were the puzzles/tasks challenging enough, achievable and in balance and did they fit the story and the experience?

Service

How did you get welcomed and guided before, during and after the escape?

Total

The scoring total doesn't have to be the average of the partial grades. Sometimes an escape rooms deserves a higher or lower total score.

6

Ambiance: 6

Game experience: 6

Service: 6

Fine: A pretty average room, fine to play, but don't expect an amazing room.

Why do I see this?

At the of 2021, we put together a standard explanation of the scores, based upon input from our visitors. This can help to put your score in context.

Name


6

Ambiance: 6

Game experience: 6

Service: 6


More information

Played in

Played with

Team:

Escaped:

Time (mm:ss) (optional)


Pros

Cons

Place without account

We will send you a mail to confirm your email.
Your review will only become visible after you have confirmed your email adress and we have approved the review.

Fill in your name
How many escape rooms have you played already
Fill in your email

Thanks!

You're great