1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Re: Online escape rooms voor thuis

Ik heb gespeeld:
(op volgorde van mijn persoonlijke ranking)

Landgoed Zevensprong (Escape Zwolle)
Wij hebben de battlevariant gespeeld, was erg leuk omdat je elkaar in de weg kunt zitten. Puzzels voor mij als ervaren speler gemakkelijk. Maar wel lekker om eens een spel te doen wat lekker wegspeelt. (2 uur gepuzzeld)

De Verloren herinnering(Creators United):
Super mooi gemaakt, natuurlijk gedoneerd! Vond het alleen wel heel erg lang duren. (Ben er 5,5 uur mee bezig geweest)

Nova Zembla (Escape Zwolle)
Vond ik erg leuk, wel veel begrijpend lezen en je moet echt goed lezen, dat vond ik wat pittig. Interactie met een chatbot was prima, je wist meteen of iets goed of fout was. Voor mijn spanningsboog wel aan de lange kant. (4,5 uur gepuzzeld)

Blackbeards gold (NoxBox)
Al een stuk beter dan die andere. maar dan weer een beetje te simpel... (2 uur gepuzzeld)

Bella Ciao (NoxBox)
Voor ons erg onlogisch, slechte hints en geen controle of iets goed was. Voor mij geen aanrader (4,5 uur gepuzzeld)

The Dutch Capture (Spelconcepten.nl)
Wat mij betreft het aanschaffen niet waard. Geen logica in de puzzels, 30% van de puzzels heb je niet eens nodig voor het eindantwoord. effectief gepuzzeld voor het eindantwoord: 45 minuten

Verder vind ik heel wat spellen nog wel te duur om zomaar te spelen. dat houdt mij vooral bij Conspiracy-19 tegen om te gaan spelen.

Re: Online escape rooms voor thuis

Verder vind ik heel wat spellen nog wel te duur om zomaar te spelen. dat houdt mij vooral bij Conspiracy-19 tegen om te gaan spelen.
Een beetje een late reactie,
Ook hier een team van 4 vrienden die naar escape spellen heb zitten zoeken in de corona tijd en wij hebben wel bij Darkpark de spellen gekocht.
Eerste reactie was ook dat wij 50 euro veel vonden voor een spel die je (logisch) maar 1x kan spelen, maar we zeiden wel tegen elkaar voor 155 euro speel je ook een kamer die je maar 1x kan spelen wat ook 60 minuten duurt.(kamer ervaring word echt niet vervangen door een spel) maar was wel echt uitstekend om een avondje zo samen door te brengen.
Wij hebben dus 50 euro eerst door 4 gedeeld (12,50 per persoon) en voor covid19 2refill pakketten gekocht omdat we aan vrienden ook gevraagd hadden of ze hier zin in hadden. Bij onze vrienden hebben wij niet 9,95 voor de refill gevraagd maar bijvoorbeeld een eigen bijdrage (uit gelegd ) wat wij voor dit spel hadden betaald met het idee erachter om dit goedkoper door te geven. Die vrienden hebben ons 20 euro gegeven voor het spel en het refill pakket en daarna weer teruggeven. Wat wij dus daarna nog 1x gedaan hadden. Van de 50 euro is er dus alweer 20 terugverdiend en koste dit spel nog maar 30 dus ineens nog maar 7.50 pp. Nu hebben we tijdens witchery spel hetzelfde gedaan en zo weer een klein potje voor een volgend spel of escaperoom aan het maken. Spellen zijn nu voor laatste keer gemaakt met een refill en we twijfelen om dit op marktplaats te zetten. Zodat we er nog 1x leuk bedrag voor kunnen krijgen. Prijstechnisch vind ik het dus allemaal onwijs mee vallen zeker als je hem nog kan doorverkopen/laten gebruiken door andere groep die er ook zeker wat uurtjes plezier aan beleven.