1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Code van Coppens escape spel

Goedenavond mede-escapefans!

Met veel plezier heb ik de afgelopen weken gekeken naar de Code van Coppens. Ik kwam er vandaag achter dat ze ook een escape spel voor thuis hebben.

Mijn vraag aan jullie is: hebben jullie dit gespeeld en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?
De recensies die ik zie bij bol.com lopen dusdanig uiteen dat ik er geen goed beeld bij heb.

Qua escape spellen voor thuis was ik geen fan van Crimibox (vanwege de chatbot), bij escape room The game vond ik sommige spellen erg leuk, andere wat ver gezocht.
Favoriet tot nu toe was het escape spel van LA casa de papel.
Maar ik heb nog heel veel escape spellen op mijn wensenlijstje staan hoor :)

Re: Code van Coppens escape spel

Wat een ontzettend slecht tv programma is dat zeg. Heb de eerste aflevering met pijn en moeite afgekeken. Flauwe presentators, saaie en inspiratieloze escape room en suffe en veel te makkelijke puzzels/opdrachten. Als het spel net zo "goed" is als het tv programma, zou ik het absoluut niet kopen. Ik zie op Bol dat de reviews of 1 ster of 5 sterren geven. Mij lijken de 1 ster reviews het meest betrouwbaar, want de 5 ster reviews komen fake over.

Wat een ontzettend slecht tv programma is dat zeg. Heb de eerste aflevering met pijn en moeite afgekeken. Flauwe presentators, saaie en inspiratieloze escape room en suffe en veel te makkelijke puzzels/opdrachten.
Hmm, ik vond het programma vele malen leuker dan The Big Escape bijvoorbeeld. Vind die presentatoren eigenlijk prima. Vind (op een enkel duo na) de kandidaten verder weer typisch Nederlandse TV en niet te doen :)

De escape rooms zijn voor de Nederlandse versie trouwens exact hetzelfde als de Belgische.

Spel van Crimibox heb ik niet gespeeld.

Het Code van Coppens escape spel is degelijk! Er zit een spelbord bij, kaarten die tegen een stootje kunnen en een app. Deze app is belangrijk en gebruik je continu, dus als je niet zo'n fan bent van apps is dit wellicht niets voor je. Het is wel een app waar je redelijk gestuurd wordt en minder vrij typt/reageert als bij Crimibox.
De puzzels zijn een leuke uitdaging, maar er zitten helaas wel een aantal puzzels bij waarvan ik nog steeds niet begrijp hoe die opgelost moest worden, waardoor er een beetje een anticlimax aan het einde zat. Verder bevat het drie escape spellen, we hebben er pas een gespeeld, dus wie weet wat de volgende nog brengen.
Ik vind voor € 29,99 dat je veel spel krijgt, daarnaast is het ook door te geven aan een ander, dus in dat opzicht kan je best de gok wagen. Het is wat mij betreft niet het leukste escape room spel wat je kan spelen. Voor mij zijn de spellen van DarkPark en Unlock! nog steeds toppers!