1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Beste horror kamers?

Hallo escapers.

Ik ben sinds vorig jaar begonnen met het spelen van escape rooms. Had nooit echt gedacht dat het mijn ding zou zijn, maar na een keer mee te zijn geweest met collegas ben ik hooked. Nu is mijn ding, ik ben een enorme fan van horror. Ik hou van enge films, enge attracties (altijd als eerste naar het spookhuis in attractieparken/kermis) en horror videogames (Resident Evil/Amnesia/Silent Hill). Nu heb ik al een aantal kamers gespeeld met een horror thema (Meisjeskamer, The End, Honeymoon Hotel, Orphanage) en het smaakt naar meer...

Welke kamers zouden jullie kunnen aanraden waar griezelen echt voorop staat?

Dingen die ik bijvoorbeeld graag zou zien:
* Je team moet opsplitsen (ga JIJ die enge gang maar in)
* Donker (of momenten dat het donker wordt)
* Acteur(s)
* Puzzelen onder stress
* Schikeffecten

Nu klink ik misschien gek, maar hoe enger hoe beter

Re: Beste horror kamers?

Mocht je ooit naar Praag gaan dan móet je The Haunted House 2 spelen. Ik denk dat zelfs iemand die van horror houd hier staat te shaken!

Verder ben ik wel een beetje een angsthaas, dus kamers zijn voor mij al gauw eng. Als ik kijk in mijn lijstje zou ik zeggen dat de volgende kamers zeker wel wat suspense / horror-vibe hebben:
  • Hannah in Rijen
  • Bloody Mary in Amersfoort
  • Boshut 17 in Tilburg
  • Jason's Curse in Rijswijk
  • Forbidden Floor in Horst
  • The Experiment in Zwolle
  • Escape House Emerantia in Leuven

Jason's Curse heb ik ook gespeeld en hoewel het een horror thema probeert te zijn, vond ik dat wel wat meevallen.

Entered las ik ook in een ander draadje. Maar er staat bij dat het niet echt een escape room is? Is het dan niet gewoon een levend spookhuis? Ik heb toen ook het spookhuis in Vasim in Nijmegen gespeeld en dat was zeker tof maar het was vooral alleen lopen. Maar ik vind het Escape Room puzzelen ook erg leuk.

Hey David! Unluckily for you, horror is not the specialty of the country. Amsterdam Catacombs is probably the only one I would really consider timidly going in that direction. My advice, if you have the chance and a team to do it with, is to go to the European centers for horror escape rooms, which are Barcelona and Athens. All of the things on your list are fulfilled by any good horror room in those place,s they usually all have one or more actors, and in many cases, you need to run or there is physical contact. Once you try an horror escape room in those places you will see what I mean.
As a matter of fact in both countries there are games based in Resident Evil and Silent Hill (with the corresponding zombies/creatures), if you want to go and need recommendations, do not hesitate to ask.

"I can hear you" bij Entered in Maaseik (België) is inderdaad behoorlijk eng. Voor mij persoonlijk veel enger dan The Amsterdam Catacombs.
De makers zeggen zelf dat het geen escape room is, maar daar ben ik het niet helemaal mee eens. Je moet opdrachten doen, rondzoeken en puzzels oplossen om verder in het spel te geraken, net zoals in een escape room. De opdrachten zijn behoorlijk basic, maar het hoeft ook niet moeilijker te zijn want in de staat van angst waarin je je daar verkeert is het net iets te moeilijk om diep door te denken.

Maar het principe daar is vrij simpel: je hebt een missie en moet die vervullen, maar uiteraard wordt het je moeilijk gemaakt om dat te doen. Hierbij volgen ze een beetje videogame-regels, maar dan in het echt. Het is moeilijk om meer te zeggen zonder te spoileren, maar als je van horror houdt moet je die zeker doen. Zowel ik als meerdere van mijn vrienden hebben daar bijna in hun broek gepist van de schrik.