1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Escape rooms in Aken (DE)

Wij zijn dit weekend in het Zuiden van het land en overwegen om net over de grens een of een paar kamers te gaan spelen. Het is alleen heel lastig om de pareltjes te vinden, er zijn maar weinig review sites en Google reviews lijken niet heel waardevol.
Heeft iemand al ervaring met kamers in Aken? We zoeken dus echt kamers die de moeite waard zijn en in zich kunnen meten met de top-50 in Nederland.

Re: Escape rooms in Aken (DE)

Wij hebben twee kamers gespeeld in Aken en sluiten niet uit dat we daar nog eens kamers zullen spelen, maar het was geen Benelux top 50-niveau (terwijl er in Duitsland wel degelijk van die pareltjes te vinden zijn).
Wij speelden:
- Harrison Jones und die Steine des Atum van Thout: solide kamer met Indiana Jones-thema die rond artefacten draait;
- The Compass van Indizio: dromerige, bevreemdende kamer met ook VR-elementen (al leken die er soms wat bijgekleurd); nadeel vonden we daar het ontvangst en de spelleiding: misschien was het een samenloop van omstandigheden of incident, maar het personeel was overbelast, had weinig tijd voor ons, al helemaal niet voor een nabespreking en achteraf werden we zo snel mogelijk buitengewerkt... Bovendien bleek het geld twee keer van mijn kredietkaart te zijn afgeschreven en heb ik verschillende keren moeten e-mailen om dat geretourneerd te krijgen.

Kortom, voor je in Aken gaat spelen, zou ik eerst de tien topkamers in Zuid-Limburg spelen (3 + 1 tweepersoonskamer in Valkenburg, 3 + 1 eenpersoonskamer in Sittard, en de kamers in Limbricht en Meersen).