1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Re: Escape met acteurs

Van te voren dacht ik ook niet van acteurs in Escape Rooms te houden. Toch maar geprobeerd bij The Experiment in Zwolle en het viel mij erg mee! Het was zelfs een hele goede toevoeging aan de kamer. Ik zou het daarom ook zeker aanraden om het een keer te proberen bij een goede kamer. Al blijf ik erbij dat een Escape Room zonder acteurs mij beter ligt, is het leuk om het een keer mee te maken.

Weet iemand of er acteurs zitten in Catch me if you can in Eindhoven?
Ik zou zeggen nee, niet als zodanig. De Game Master kwam volgens mij 1x terug in het verhaal met een 'rolletje'. Maar dat is niet echt wat ik zou verstaan onder 'acteurs'.

Weet iemand of er acteurs zitten in Catch me if you can in Eindhoven?
Ik zou zeggen nee, niet als zodanig. De Game Master kwam volgens mij 1x terug in het verhaal met een 'rolletje'. Maar dat is niet echt wat ik zou verstaan onder 'acteurs'.
Hebben hem inmiddels gespeeld, en was inderdaad dat de game master 1x tevoorschijn kwam, maar niet als een echte acteur oid. Toffe kamer overigens staat bij mij nu op nummer 1 :)

Ik ben bij een escape room in Harderwijk geweest in een criminele kamer. Ik kan zo snel de website even niet vinden, maar dat was de eerste escape room waar ik ben geweest en ik vond het echt mega spannend! Nu ik meerdere escape rooms heb gehad, vind ik de kamer verder wel redelijk basic met welke opdrachten en puzzels zij hebben. Maar de spanning was door de acteurs wel veel hoger dan bij een gemiddelde escape room zonder acteurs. Ik zal niks verklappen haha, maar ik vond dat wel een aanrader. ;)

Ik heb er nu 3,5 met acteur gespeeld en ik vind het eigenlijk altijd wel een leuke toevoeging.

The End - Zoetermeer ("Horror" thema)
Erg leuk opgezet en goed verhaal ook. De acteur wordt heel creepy geintroduceerd, maar later in de escape room staat hij/zij er gewoon een beetje bij. Wel zeker aan te raden kamer

Catch me if you can - Eindhoven ("Detective" thema)
Dit is m'n 0,5 kamer. De host komt heel even in de kamer terug, maar is verder niet echt van belang voor het verhaal.

I can hear you - Maaseijk ("HORROR" thema)
Waarschijnlijk mijn meest gave escape room die ik heb gedaan. De acteur hier is het middelpunt van de kamer. Als je de computer spellen Alien: Isolation of Outlast kent, dan weet je een beetje hoe het gaat. De acteur hier is je vijand die jou opjaagt en jij moet hem constant proberen te ontwijken terwijl je de "puzzels" (niet echt hele moeilijke) oplost. Echt zenuwslopend gaaf in elkaar gezet.

???? - ????
Ook een kamer gespeeld waar niet van te voren werd aangegeven dat er een acteur in meedoet. Deze kom je in de finale van de kamer tegen. Dit vond ik ook wel verrassend, maar ook leuk gedaan.

Dus mijn mening, Escape room + acteur = leuk

In de nieuwe versie van escapetalk.nl, waar we druk mee bezig zijn, kunnen eigenaren zelf aangeven of een kamer een acteur bevat of niet (en kun je er ook op filteren bij het zoeken). Standaard zal dit veld op 'Onbekend' staan.

Ik heb 1 kamer met acteur gespeeld, The end.
Acteur was een enorme meerwaarde. De acteur hoorde bij het verhaal, hoorde bij de kamer, en als groep kon je absoluut niet zonder. Er was enorm goed nagedacht over de rol van de acteur en de aanwezigheid op bepaalde momenten waardoor de acteur nooit verveeld en je altijd weer weet te verassen.