1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Boedapest

Hi,

Ik weet dat het al vaker is gevraagd maar wie kan er leuke kamers in Boedapest adviseren?

Wij gaan in september naar Boedapest.

En welke kamers moet je absoluut niet spelen?

Ik heb uiteraard de Boedapest trip review op escapetalk al gelezen..... maar aangezien we alweer wat verder zijn in de tijd zijn er vast nieuwe escape rooms bijgekomen die zeker de moeite waard zijn.

Ben benieuwd! Alvast bedankt voor de input!

Re: Boedapest

Koen van Riddle Room & Steven van Escaping Belgium zijn onlangs nog geweest.

Ik meen dat zij de nieuwe kamer van E-Exit en de Steampunk kamer van Mystique ook goed vonden.

Vermijden zou ik de Titanic kamer uit ons artikel. Verder je verwachtingen wellicht bijstellen: Budapest is niet het beloofde land qua kwaliteit (we zijn verwend in Nederland), maar wel veel prima kamers dicht bij elkaar voor aantrekkelijke prijzen.

Beste Perry,

Wij zijn er in de carnavalsvakantie nog geweest en onderstaande gespeeld.

Aanraders:

- The Pirate Cave (gaaf gemaakt)

- Gozsdu Misson: White Misson (leuke speelkamers, niet super ingewikkeld)

- Gozsdu Misson: Maffia Misson (leuke speelkamers, niet super ingewikkeld)

- Gozsdu Misson: Prison Misson (leuke speelkamers, niet super ingewikkeld)

- Claustrophilia (superleuk door het simplisme en spotgoedkoop)

- Verem: Dictator (mooie locatie in beide kamers leuke effecten)

- Verem: Hangar 18 (mooie locatie in beide kamers leuke effecten)

- Mystiqueroom: The Shogun's Shadow (volgens mij zijn alle kamers van mystiqueroom wel gaaf, wij hebben er maar 2 gespeeld maar volgens mij kun je ze allemaal prima spelen)

- Mystiqueroom: The Time Machine (volgens mij zijn alle kamers van mystiqueroom wel gaaf, wij hebben er maar 2 gespeeld maar volgens mij kun je ze allemaal prima spelen)

Onderstaande 2 in Budapest zeker geen aanraders:

- PaniqRoom: Sherlock (ik zou geen enkele kamer van paniqroom aanraden, zaken werken maar half en de medewerkers spreken zo slecht engels dat ze je echt niet kunnen helpen als je een keer vastloopt)

- PaniqRoom: Panic Pub (dit is de eerste kamer waarbij wij gevraagd hebben of ze ons er uit wilden halen, zo slecht vonden wij hem omdat we totaal geen plezier hadden in het spelen)

Ik zou wel alles tijdig reserveren, dus eigenlijk nu al ;) als je dat daar nog moet doen zal er veel al niet meer beschikbaar zijn.

Hopelijk kun je hiermee vooruit, succes en veel plezier!

Groeten Mark

Hoe vond je het over het algemeen? Overtrof het de verwachtingen of viel het tegen? Of een beetje wat je verwacht had?

Wij vonden trouwens The Cathedral van Mystique niet zo goed. Zag er wel mooi uit verder.

Merk inmiddels wel (en hoor dat ook steeds vaker van escapers uit het buitenland) dat we verwend zijn in Nederland.

Hi Mark,

Bedankt voor de reactie.

We hebben inderdaad de meeste kamers al vast gezet maar kunnen goede adviezen altijd gebruiken.

We hadden van paniqroom de Saw kamer gereserveerd..... na jouw advies gaan we deze denk ik maar veranderen.

Is er toevallig nog iemand die ervaring heeft met de Saw kamer?

Thanks.

Hoi Pim,

Ik was over het algemeen positief verrast, op de 2 kamers na van Paniq room dan.
Qua locaties is het vaak gaaf en iedere kamer had wel zijn eigen toffe element.
Sommige kamers zijn heel gaaf gemaakt, andere zijn weer gewoon heel leuk om te spelen.
Ik heb in Nederland veel kamers gespeeld die echt stukken minder waren, misschien hebben we ook geluk gehad met de gekozen kamers.

Groeten Mark

Hoi perry,

Wij van Escape Room Rijswijk gaan ook in september al is het wel eind september 29-9 tot 2-10.

Is er iemand die zegt deze moet je absoluut doen?
sowieso gaan we een hoop spelen, want ja als je er toch bent.

groetjes kevin

Ik ben pas geleden in Boedapest geweest en heb de volgende kamers gespeeld:

- The pirate cave: Leuke puzzeltjes, toffe verbinding naar de volgende kamer, alles mooi in thema. Zit wel helemaal buiten het centrum

- Santa Muerte (E-exit): de meningen over deze kamer zijn verdeeld binnen onze groep. Ik vond de puzzels wel leuk, mijn man vond ze verschrikkelijk. De aankleding is oke, heeft alleen weinig met Mexico te maken. Thema santa muerte is niet echt goed doorgevoerd. Hun Heaven and Hell kamer schijnt beter te zijn, maar die was helaas al geboekt.

- Secret Surgery (Scavenger escape) : doe geen moeite, echt slecht

Verder meerdere kamers bij Mystique Rooms. Dit waren de beste kamers die we in Boedapest hebben gespeeld. Ze halen het niet bij de beste Nederlandse kamers, maar voor Hongaarse begrippen de moeite waard!

- Pirate Bay: geweldige aankleding. Heel tof gemaakt, mijn favoriet in Boedapest. Puzzels passen binnen het thema, zeer de moeite waard.

- Shogun's shadow: Japans thema, terug te zien in de aankleding. Puzzels hebben op de attributen na weinig met Japan te maken. Ze zijn wel leuk om te spelen.

- The time machine: Mooie ruimte, puzzels zijn goed te doen, passen ook binnen het thema.

- The Pharaoh's burial chamber: heeft weinig met Egypte te maken, de laatste ruimte heeft wat Egyptische elementen. Slotjesmania, leuk als je ervan houdt. Puzzels waren simpel, niet mijn ding. Ik vond dit de minst leuke kamer op deze locatie.

Overall vond ik het leuk om kamers te spelen in Boedapest, maar qua niveau halen ze het bij lange na niet bij Nederland. Als je je daarop instelt, heb je een prima ervaring! Ik heb me erg vermaakt. De kamers in Praag zijn bijvoorbeeld alweer van heel ander niveau. Ook de moeite om daar eens te gaan kijken!