1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Re: Escape Rooms Duitsland

Ook wij zijn op zoek naar een leuke escape room in Duitsland. We gaan met de auto op escape vakantie in Praag volgend jaar, en hopen op de heenweg ergens in Duitsland wat te spelen en overnachten. De grotere steden die zo'n beetje op de route liggen zijn Duisburg, Essen, Dortmund, Nordhausen, Sangerhausen, Leipzig en Dresden. Iemand ervaring in één van die plaatsen of andere plaatsen in diezelfde lijn?

En is er een Duitse escape review site?

Hmm, mijn Duits is niet zo goed, maar 't lijkt dat dit een site is van een groepje escapers die zelf de escapes die zij hebben gedaan reviewen. Alles dus gebaseerd op de mening van een selecte groep, weliswaar ervaren, escapers. Wel stuk beter dan wat ik had gevonden, https://www.escaperoomsmaster.com/escap ... n-germany/ . Dat is denk ik een site voor allerlei Europese escape rooms, waarop de Duitse kamers bijna allemaal geen cijfer/reviews hebben en als ze wel een cijfer hebben kan ik niet vinden op hoeveel reviews dat gebaseerd is.
De Duitse 'escapetalk' heb ik dus nog niet gevonden helaas.

Zover ik weet is die er ook niet. En al die Wereldwijde databases zijn vaak incompleet of kloppen niet.

Wij hebben iig gemaild met de eigenaar van Escape Maniac toen we de eerste keer richting Duitsland gingen en daar veel aan gehad. Je kan ook Heiner Stephen vragen van escaperoomers.de.

Met die 2 sites kom je een heel eind denk ik.