1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Re: Escape Rooms Duitsland

Wij hebben bij Exit The Room in Essen (goed te doen vanuit Boxmeer) twee kamers gespeeld. Niet de beste ooit, maar zeker wel leuk om te spelen. Ik geloof dat wij er 1 met zn drieën en 1 met zn tweeen hebben gespeeld. Hadden toen een korting voor de tweede kamer. Je kan ook nog eens de Duitse Groupon checken.

Da's een goeie! Ga ik ff checken.
Dankje voor de tip in Essen.

Heb ooit eens iemand gesproken die een kamer in Düsseldorf had gedaan waar opeens een meisje in de kamer stond en ging gillen. Zeer benieuwd welke dit was maar kom er niet achter 😂

Hoi Tamara,

Misschien wat te laat, maar toch nog een tip voor goede kamers in Duitsland: Skurrillum in Hamburg. Vooral hun laatste nieuwe kamers (de Ernie Hudson-kamers) zijn fantastisch. Goed afgewerkt, mooi decor, aparte puzzels en vriendelijk personeel.

Groetjes, Ivo

Hoi!
Wij zijn pas in Berlijn geweest en hebben oa. The Puppeteer van Final Escape en The Beast of Berlin van The Room gespeeld. Dat zijn zeker de 2 van de beste kamers die ik tot nu toe gespeeld heb! Dus iets verder van de grens, maar zeker aan te raden! :)
Veel plezier!
Ben erg benieuwd! The Puppeteer (& The Executioner bij Final Escape) staan ook op ons lijstje. We zullen weer zo'n artikel maken zoals we bij Budapest & Rome hebben gedaan :)

BERLIJN

"The Puppeteer" is inderdaad heel goed, alleen waren er twee puzzels die ofwel niet werkten, ofwel geschrapt waren uit de kamer maar niet weggehaald werden. Hieraan hebben we redelijk wat tijd verloren. Dat is jammer. Los daarvan een fijne ervaring en een prachtige escape room. Ook een enorm vriendelijke ontvangst daar.

In The Room zijn alle kamers fantastisch, zelfs hun oudste kamer "Go West" is van behoorlijk hoog niveau. "The Lost Treasure" is met stip mijn nummer 1 internationaal. FAN-TAS-TISCH!

In House of Tales (van The Executioner) is ook "Kowloon - Walled City" zeker de moeite. Geen fantastische special effects of high-tech-toestanden, maar een heel plezierig thema en toch wel leuke puzzels. Het nadeel bij House of Tales is wel dat je erg hard voelt dat ze aan de lopende band groepen draaien. Ze zijn vriendelijk maar nemen niet echt de moeite om na te praten. Je wordt m.a.w. meteen na het spelen buiten gewerkt.

HAMBURG

Skurrilum is geweldig! Een klasse apart die vooral inzet op beleving. De puzzels zijn heel anders dan in een klassieke escape room, wat het des te specialer maakt. Maar op dit moment moet je wel op z'n minst Duits begrijpen om de kamers optimaal te kunnen beleven. Bij het napraten wist de super enthousiaste medewerker ons wel te vertellen dat op dit moment al hun kamers vertaald worden om vanaf de zomer 2018 hun kamers ook volledig in het Engels aan te bieden. Desalniettemin hebben zij hele goede spelbegeleiders die zo oplettend zijn dat ze meteen te hulp schieten als ze merken dat je het Duits niet helemaal begrepen hebt.

Hidden in Hamburg is ook heel goed. Alleen al de locatie (op een schip) is uniek. Maar de ene kamer die ik daar speelde (Goldene Schädel) was van heel hoge kwaliteit.

Ik heb nu een tiental kamers gespeeld in Duitsland en moet wel zeggen dat al deze kamers van bijzonder hoog niveau waren. Zelfs de mindere kamers die ik er deed zouden in Nederland nog bij de betere middenmoot horen.