1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Open discussie: kamerprijs of prijs per persoon

Het is geen geheim meer; de ene escape room hanteert een prijs per uur per kamer, waar de andere kamer een prijs per persoon hanteert. Voor beide verdienmodellen valt iets te zeggen en voor beide verdienmodellen zijn zowel veel voor-als-tegenstanders.

Toch wordt het tijd om de discussie eens te voeren. Wat vind jij en waarom? Ik hoor graag jullie argumenten!

Re: Open discussie: kamerprijs of prijs per persoon

Ik ben absoluut voor een prijs per persoon. De meeste kamers speel ik namelijk met mijn vriendin en dus met z'n tweeën. Escape Rooms die dus een vast bedrag per kamer rekenen, en vaak toch zeker boven de 100 euro kosten, zijn dus meestal te duur voor ons (40-45 euro vind ik persoonlijk toch wel het maximale dat ik voor een kamer wil betalen).

Re: Open discussie: kamerprijs of prijs per persoon

Er valt voor beide wat te zeggen. Ik vind het een leuke vraag en we gaan deze in de toekomst ook eens voorleggen aan eigenaren die we interviewen met de podcast.

Zelf moet ik zeggen dat ik er een haat/liefde relatie mee heb.
Als ik bv. last minute wil escapen en de kamer hanteert een persoonsprijs, dan weet ik op voorhand al dat als ze vragen met hoeveel zijn jullie, ik naar mijn boeking kan fluiten. (meestal, niet altijd)
Terwijl dat niet het geval is bij een vaste prijs.
En ik neem hun dat niet kwalijk, alleen zijn hun degene die gekozen hebben voor een spelersprijs...

Beetje dubbel dus.

Maar het is ooit zo lekker als je voor 30 euro of minder een uurtje kan spelen hoor :-)