1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Nieuwe Podcast: Beyond the Game

Dag allemaal,

Binnenkort starten wij, Marloes en mezelf, een nieuwe podcast: Beyond the Game.
Een podcast over alles wat met escape rooms te maken kan hebben.

Zodra de maatregelen het iets wat toelaten beginnen we met opnemen.
Onze podcast wordt gemaakt door liefhebbers, voor liefhebbers en om die reden zouden we jullie graag op regelmatige basis betrekken.

We zullen regelmatig om jullie mening vragen, zowel hier als op onze socials
Facebook en insta: @podcastbeyondthegame

Een van de eerste interviews wordt met Gijs Geers van Darkpark.

Hebben jullie een leuke vraag voor Gijs, laat het ons weten. Wie weet hoor je je vraag tijdens de uitzending.

Hebben jullie voor de rest nog leuke ideeën, laat het ons weten.
Info@beyondthegame.be
Hopelijk vinden jullie het leuk om op deze manier samen de podcast te maken.

Grtz Yves en Marloes.

Re: Nieuwe Podcast: Beyond the Game

Leuk! Waar zal deze podcast te beluisteren (of zien) zijn?

Vragen die ik aan Gijs zou willen stellen:
- Waar haal je je inspiratie vandaan voor je verschillende kamers?
- Wat is je proces voor het bedenken en ontwikkelen van de verschillende puzzels?
- Kun je ons een tipje van de sluier geven over wat we kunnen verwachten van Stay In The Dark?
- Hoe is Stay In The Dark tot stand gekomen?
- Hoe zie jij de toekomst van escape rooms? En dan bedoel ik dat je inmiddels verschillende soorten kamers hebt, de klassieke 1.0 slotjes kamers, de uitgebreidere 2.0 kamers en zelfs de volledige experiences (The End). Gaan de slotjes kamers verdwijnen? Gaan we alleen nog maar experience kamers krijgen?

Verder zou ik zelf zeker naar de podcasts gaan luisteren als er elke keer andere eigenaren van de grootste/bekendste escape rooms aan het woord komen. Die dan vertellen hoe zij ooit begonnen zijn, hoe zij aan hun ideeën komen/wat hun creatieve proces is en wat hun visie op de toekomst van escape rooms is.

Leuk! Ik ga de aflevering met Gijs snel een keer luisteren tijdens het wandelen.

Voor Nicole zou ik dezelfde vragen hebben (voor zover jullie die niet sowieso al zouden gaan stellen):
- Waar haal je je inspiratie vandaan voor je verschillende kamers?
- Wat is je proces voor het bedenken en ontwikkelen van de verschillende puzzels?
- Hoe zie jij de toekomst van escape rooms? En dan bedoel ik dat je inmiddels verschillende soorten kamers hebt, de klassieke 1.0 slotjes kamers, de uitgebreidere 2.0 kamers en zelfs de volledige experiences. Gaan de slotjes kamers verdwijnen? Gaan we alleen nog maar experience kamers krijgen?

Zeker luisteren, je zit er namelijk in :-)

Toffe vragen. Ze overlappen een deel van onze eigen vragen, maar we geven er wel een draai aan.

Als jullie zelf nog bepaalde mensen eens graag in de podcast zien verschijnen, laat maar horen. Pim van Escapetalk is natuurlijk al benaderd :-)

Alle goede ideeën nemen we graag mee.

Net in de trein van Maastricht naar Den Haag alle tijd gehad om de podcast te luisteren. Erg leuk! Kwam over als een heel relaxt, spontaan, informeel en gezellig gesprek. Totaal niet geforceerd, of maar wat vragen oplezend, wat je soms wel eens bij interviews hebt. Komt wellicht ook door Gijs, want die praat volgens mij ontzettend makkelijk en veel :P!

Eigenlijk hebben jullie ook helemaal geen nieuwe vragen nodig. Veel van de vragen die jullie aan Gijs gesteld hebben, zijn interessant om aan welke escape room eigenaar dan ook te stellen. Daar over gesproken, in dit format zouden jullie van mij gewoon de hele top 10, 20 of gewoon zelfs 50 van de kamers hier op Escapetalk mogen interviewen.

En als ik dan toch nog een unieke vraag voor Nicole van Emmelocked zou willen bedenken:

Ik heb Emmelocked nog niet gespeeld (uiteraard wel op m'n wishlist, maja, Corona...), maar wat zou nou een uniek sellingpoint zijn hoe zij haar kamer zou verkopen aan iemand die nog nooit een escape room gespeeld heeft?

PS. Ja, Marloes sprak m'n naam goed uit ;). Maar Joep mag ook :P

Thanks voor de feedback Joep!

Met Gijs praten was absoluut geen straf en we hebben nog lang doorgepraat toen de micro's uitstonden. Helaas kan niet alles in de aflevering ;-)

Nicole is weer een volledig ander persoon en dat vinden we net leuk. En je vraag pakken we graag mee.
Uiteraard gaan er een hoop eigenaren (die daar voor openstaan) uit de top 20 aan het woord komen, maar uiteraard ook de eigenaren die daar niet in voorkomen. Ook hun hebben hun mening en verhaal. Graag zouden we ook wat afwisseling hebben, Vr, software producenten, home games, toernooien, gesprekken met andere liefhebbers, escapen in het buitenland, een leuke aflevering met verschillende eigenaren, reviewplatformen of een goed gesprek met gamemasters en acteurs in rooms.
Niks moet, alles mag.