1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Welke thuis escape room voor beginners

Goedemiddag,

Omdat we op dit moment weinig leuke uitjes kunnen doen leek het mijn vriend en mij leuk om thuis een (online/offline) escape room te doen.
We hebben allebei nog nooit een escape room gedaan, maar we vinden puzzelen beide erg leuk!

Ik heb al een aantal dagen online informatie gezocht en kwamen nu op deze drie uit die ons leuk leken. Welke zouden jullie aanraden voor een tweetal beginners die een gezellige avond/paar gezellige avonden willen hebben? Daarnaast vind ik ze best prijzig, zijn ze echt de moeite waard of weten jullie een betere? Zelf neig ik meer naar de eerste twee, mede omdat dit een online en offline ervaring schijnt te zijn.

Degene die we gevonden hebben:
- Conspiracy-19
- Operatie castellum
- The black hawk

Alvast heel erg bedankt!

Re: Welke thuis escape room voor beginners

Hi,

Conspiracy 19 uit je lijst vind ik erg tof en is zeker de prijs waard. Ik vind het even lastig inschatten in hoeverre die leuk is om onervaren te spelen. Ik heb de volgende spellen gespeeld en zelf als makkelijk ervaren, maar daardoor goede instappers?
NOX BOX 1: House of Magic
Escape the Firm
Huisarrest

Goed om te weten over Black Hawk is dat je dat op een gezet tijdstip doet en je daar niet meerdere avonden plezier aan hebt en operatie Castellum vind ik persoonlijk iets meer detective zijn.

Verder ben ik persoonlijk een groot fan van de Unlock! boxen. Deze zijn € 29,95 geloof ik, maar zitten wel drie spellen in.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hi,

Conspiracy 19 uit je lijst vind ik erg tof en is zeker de prijs waard. Ik vind het even lastig inschatten in hoeverre die leuk is om onervaren te spelen. Ik heb de volgende spellen gespeeld en zelf als makkelijk ervaren, maar daardoor goede instappers?
NOX BOX 1: House of Magic
Escape the Firm
Huisarrest

Goed om te weten over Black Hawk is dat je dat op een gezet tijdstip doet en je daar niet meerdere avonden plezier aan hebt en operatie Castellum vind ik persoonlijk iets meer detective zijn.

Verder ben ik persoonlijk een groot fan van de Unlock! boxen. Deze zijn € 29,95 geloof ik, maar zitten wel drie spellen in.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Bedankt voor uw uitgebreide reactie! Ik heb de verschillende spellen bekeken en ze zien er leuk uit. Toch denk ik dat we conspiracy-19 een kans gaan geven omdat we hier beide (gelijk al) erg enthousiast over zijn.

Mijn oog is ondertussen ook nog gevallen op 'Escape tale: het ritueel' kent u deze misschien en is die ook aan te raden? U lijkt een hoop spellen gespeeld te hebben :)

Conspiracy 19 is absoluut een top (offline) escape game! Maar zeker niet de makkelijkste. Gelukkig hebben ze een prima hint systeem. Witchery Spell, ook van DarkPark, is net zo tof en leuk. Wat makkelijke (offline) escape games, zijn de meeste versies van Escape Room The Game en Exit, zeker als je daarbij de 3-sterren varianten van pakt.

Daarnaast geef ik Moess gelijk over Unlock!, daar zijn mijn vriendin en ik ook groot fan van (hebben bijna alle edities gespeeld, sommige zijn leuker/beter dan andere). Escape Tales Het Ritueel heb ik thuis liggen en ga ik komende week waarschijnlijk spelen met vrienden, kan dan nog wel laten weten hoe die was.

Black Hawk is een Whatsapp escape game die je inderdaad op een vast tijdstip moet spelen, zoals Moess aangeeft. Ik vond deze echter wel echt heel leuk en tof gedaan. Heb daar met ervaren tot gemiddelde escapers toch bijna een uur over gedaan. Heb laatst ook nog een andere Whatsapp game gespeeld, Het Hoogeboom Mysterie van SocialSpel, maar die vond ik persoonlijk wat minder en erg makkelijk (waren binnen een half uur klaar, maar wel ook met 4 zeer ervaren escapers, dus wellicht voor beginners wel uitdagend genoeg).

Zelf heb ik gister Suspectum MMI (offline) van Escape Room Rijswijk besteld, samen met Lockdown Homebound (online), ook van hun. Daarnaast ook Disappeared en Casefile CII van Unsolved Mystery besteld (beiden online). Komende week een week verlof namelijk :D. Zal laten weten of die allemaal geschikt zijn voor beginners.

EDIT: Heb je trouwens ook al naar deze twee topics gekeken?
viewtopic.php?f=2&t=117
viewtopic.php?f=2&t=119