1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Tips voor escape room voor het goede doel

Hallo,
Ik weet niet of deze vraag mag..

Onze zoon (15) gaat met de stichting op wereldstage naar Thailand en Cambodja. Hier gaat hij aan een aantal goede doelen werken.
Nu moet hij sponsorgeld meenemen, 1800€.

Om dit bij elkaar te halen is hij oa een escape room aan het maken. Wij als ouders helpen hem hierbij.
Het gaat om een eenvoudige kamer, aangezien er natuurlijk bijna geen budget is. In onze garage.
Nu is hij op zoek naar tips en leuke puzzels.
Misschien heeft iemand nog tips uit een oude kamer.
Het gaat dus om kleine materialen/puzzels.

Bedankt.

Re: Tips voor escape room voor het goede doel

Een simpele puzzel die ik altijd erg gaaf vind om te zien is een waarbij men achter een houten plaat een "doolhof" bouwt. Spelers vinden een hint om te weten hoe het parkourt loopt en kunnen met een magneet het object vanaf acter de plaat naar boven begeleiden. Belangrijk is dat de magneet sterk genoeg is en het object altijd weer helemaal naar beneden valt/rolt. Als het boven is kunnen spelers het pakken en voor iets nieuws gebruiken.

Een andere “low-tech” puzzel is een waarbij spelers een knikker omhoog heisen (in een klein liftje) die vervolgens via een afgeslote knikkerbaan over het plafond/langs de muren ergens heen rolt en iets activeerd/opent.

Beiden heb ik nooit gebouwt en zijn ook niet aanwezig in de escape room waar ik werk maar heb ze wel eens gezien en ik vermoed dat deze puzzels beiden binnen een budget te bouwen zijn.

-Marleen