1) GEEN spoilers. Daar zit niemand op te wachten.
2) Wees aardig tegen elkaar.

Nr. 1!

Wat is jou/ jullie nr 1 escaperoom in Nederland?

Er staan zoveel escaperooms hoog aangeschreven waardoor ik geen overzicht meer heb in wat nou echt top ervaringen/ kamers zijn in Nederland. Vandaar de vraag. Ps zet er even ook bij hoeveel kamers je gespeeld hebt..

Bij ons: lost once Escaperoom Drachten (46 kamers gespeeld)

Re: Nr. 1!

Er zijn ook gewoon heel veel goede kamers :)

Ik vind het ook lastig om 1 favoriet te noemen. Je kijkt dan snel naar de laatste kamers die je gespeeld hebt en dan zou het Molly's Game zijn. Maar er zijn genoeg andere kamers die me om specifieke momenten of de gehele ervaring altijd bij zullen blijven. Van de kamers die ik gespeeld heb vind ik dat je sowieso deze kamers eens moet hebben gespeeld:

- Molly's Game bij Down The Hatch in Voorburg (soort van The Dome, maar dan nog meer dat escape room gevoel)
- The Vault bij Sherlocked in Amsterdam (geweldige ervaring, sterk begin en eind)
- The Dome bij Escape Room Nederland / Bunschoten (een grote WTF ervaring, indrukwekkend)
- Kamer 237 of de Conciërge (als je met 2 personen speelt) bij Kamer 237 in Volkel (liefde voor escape room druipt er vanaf)
- The Execution bij Escape Room Rijswijk (indrukwekkend)
- The Orphanage bij DarkPark Zoetermeer (geweldig spannend en een echte escape room)
- Bella Ciao bij Escape Room Katwijk (zeker als je fan bent van La Casa De Papel)

Ik vergeet er nu vast een paar. Heb zelf kamers als Escape From Wonderland, Het Geheim van Sint-Rumoldus, Amsterdam Catacombs, Soup Du Jour etc. nog niet gespeeld, maar daar hoor ik ook veel goede dingen over.

Heb zelf 143 kamers gespeeld. Sinds we twee kleintjes hebben gaat het een stuk minder hard ;)

Dat is een hele lastige vraag! Qua originaliteit zou ik zeggen the Freakshow van DarkPark en Arcade invasion, qua beleving The Catacombs. En verder staan bij ons ook heel hoog in het lijstje: The Dome en de meisjeskamer (Bunschoten), The Experiment (Great Escape Zwolle) en Kamer237.

In totaal hebben we nu zo'n 60 kamers gespeeld.

Bij mij staat Catch me if you can op nr 1. En dat terwijl ik het niet echt de mooiste escape room vond (Soup Du Jour is dat). Misschien komt het omdat ik wat met lage verwachtingen ging spelen. Ik wist wel dat ie op nummer 1 stond op EscapeTalk (toen ik eigenlijk de site nog niet zoveel gebruikte), maar verder vond ik de trailer een beetje nietszeggend, en de start van de kamer vond ik een beetje meh.

Maar er zit gewoon iets zo ongelooflijk vets in de laatste fase van de kamer dat mij ook persoonlijk heel erg aanspreekt, en dat helpt natuurlijk ook enorm goed.