Een fout gevonden?

Meldingen ontvangen?

Wil je notificaties ontvangen?

Notifying Pim

Getest: Escape The Room - Secret Of Dr. Gravely's Retreat

Ongeveer een jaar geleden speelden we het eerste spel uit deze reeks van ThinkFun, het Engelstalige Mystery At The Stargazor's Manor. Daar waren we niet heel erg enthousiast over. Vandaar dat we ook even gewacht hadden met het spelen van deel twee. Niet dat het verschrikkelijk was, prima voor beginners, maar te kort en te makkelijk voor enthousiaste escapers. Daarnaast kon het spel de claims op de doos wat betreft speeltijd totaal niet waarmaken. De grote vraag wat ons betreft is of Secret Of Dr. Gravely’s Retreat dat beter doet?

In dit, wederom Engelstalige, deel is het 1913 en ben je de gelukkige winnaar van een gratis verblijf in Foxcret Retreat waar Dr. Gravely de nieuwste wellness- en ontspanningsbehandelingen heeft verfijnd voor klanten van hoge komaf. Een volledig betaalde treinrit brengt je naar je bestemming. Daar aangekomen kom je er erachter dat het niet helemaal is wat je verwachtte...

Escape The Room: Secret Of Dr. Gravely's Retreat

Voor het spelverloop verwijzen we graag naar de review van Mystery at Stargazor’s Manor. Daar is namelijk niks aan veranderd. Helaas moeten we ook constateren dat ze wat betreft speeltijd claims niks hebben geleerd met Secret Of Dr. Gravely’s Retreat. Het spel haalt nog steeds bij lange na niet de speeltijd die op de doos staat. Zelfs met de extra puzzel op het einde waren we weer na zo’n 40 minuten klaar. Dat is prima, maar niet als op de doos staat dat je er 90 minuten over doet en met 2 personen eigenlijk zelfs 120 minuten.

Het is wederom zeker niet vervelend om te spelen en we moeten ook zeggen dat we dit deel leuker vonden dan Stargazor’s Mystery. Dus mocht je twijfelen tussen beide delen, dan zouden wij voor deze gaan. Maar eigenlijk alleen als je alle andere, in onze ogen leukere, alternatieven zoals Unlock!, Exit, Escape Room The Game, Crimibox of Puzzelpost al hebt gespeeld.

Genoemde games

Thinkfun - Escape the room Dr. GRAVELY'S +13y. (English)

Plaats de eerste reactie